hagbylotta

Alla inlägg den 2 september 2012

Av hagbylotta - 2 september 2012 13:33

Vi blev så fikasugna!
Karro och jag svängde ihop en äppelpaj. Gott med vaniljvisp till.
Merzan och Harry gjorde vissa insatser i baket.
Nu när vi fikat är det dags att bläddra igenom studielitteraturen...bara bläddra, inte läsa!

Av hagbylotta - 2 september 2012 09:30

"Jag är 25, jag är impulsiv" ...
Vad sägs om:
Jag är 25, jag är lite lätt eljest?!!
Jag pratar om Gabriella som fyllt löpsedlarna senaste tiden. Hon drog till Egypten för en veckas semester på egen hand. Redan så tidigt i den här storyn fattar man att nåt är fel. Har du varit i Egypten? Dit åker man INTE själv som kvinna!!!! (Var där för 2 år sen)
Hon kom inte hem och naturligtvis blev alla oroliga-hon hörde inte av sig eller svarade på sin mobil.
Förrän igår! Då ringde hon hem. Hon har träffat en kille. Tänker inte komma hem. Ska stanna i Egypten och gifta sig...säger sig vara impulsiv.
Många andra ord dyker upp hos mig:
korkad
oomtänksam
blåst ...

Jag känner med föräldrarna som tog emot samtalet och som saknar sin dotter. Nu står dom där och undrar:
Hur kunde det bli så här?
Ja, inte impulsiv utan lite lätt eljest. Utan omtanke om de där hemma!
Visst kan man bli kär och tappa omdömet, men då plockar man väl upp det igen?

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article15345469.ab;jsessionid=A44D04ED4426C2F659FA55C827C2AB5D.mobil-www3

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards