hagbylotta

Alla inlägg under januari 2013

Av hagbylotta - 31 januari 2013 20:26

En väldigt trött och hängig Harry har gått och lagt sig bredvid mig. Han suckar och sussar den lille grisen!
Jag har haft lite sms-kontakt med Leena som ju är i Thailand. Sol och värme... Låter inte helt fel! Januari, februari och mars är riktigt tråkiga månader, tycker jag! Grå och trista.
Näe, jag hoppas att tiden rullar på och att vårkänslorna snart gör entré!

Av hagbylotta - 31 januari 2013 13:54

 Det blev en sen kväll igår & en tidig morgon idag...sällan en helt lyckad kombo! Men jag tycker nog ändå att det flyter på! Jag har sprungit omkring som en dopad iller, men det hade jag nog räknat med! Idag är det elevens val och vi har tillverkat egna serietidningar! Många roliga tidningar har det blivit...Jisses vilka talanger vi har på skolan!!

Nu återstår en rad möten, lite kaffe, samtal mm.

Sedan vill jag hem och sova!!

Känns att det behövs!


 


 

Av hagbylotta - 30 januari 2013 18:42

Det är tvära kast i lärarlyftet!! Förmiddagspasset låg på en så låg nivå att det var löjligt!! Jag kände mig fånig och fel...
Eftermiddagspasset var för högt spänt-ska vi bli kirurger!???
Nja... Nu får dom snart skärpa sig annars tappar jag helt sugen på detta!!
Kom hem till en skadad Tuva. Båda benen upprivna med sår fulla med glasfiber! Får nog kontakta vårdcentralen imorrn...
Kul nästan jämt!
Nu ska jag på föräldramöte.
Tjoho!!

Av hagbylotta - 29 januari 2013 21:10

Fick en lista med hotellförslag skickat till mig, från Magnus. Har nu surfar runt lite och bildat mig en uppfattning. Åh, jag längtar till semestern-till värmen, ljuset, färre måsten, lediga dagar med familj och vänner...
Men det dröjer...
Än så länge lever jag med längtan och surfar på nätet, planerar, drömmer...
Det är ju en del av det hela...en härlig del!!
Vet ju vilken av dessa utsikter som jag föredrar!!

Av hagbylotta - 29 januari 2013 17:19

Laddar inför kvällens absoluta höjdpunkt:
Tuva och hennes kompis ska vara med på TV! Programmet heter "Det funkar" och sänds på Barnkanalen klockan 18:30 ikväll!
Det handlar om uppfinningar!
Tuva är bakom kameran.
Jag är stolt som attan!!
För några år sedan var hon och en annan kompis med i "Lilla Sportspegeln" och jag var lika stolt då.
Mina tjejer är så påhittiga, kluriga, framåt och fina!!
Love them!!

Av hagbylotta - 29 januari 2013 10:56

Idag går det lite trögt...som att springa i vatten! Jag kämpar på och tröttar ut mig, men kommer liksom ingenstans! Försöker planera för torsdagens elevens val. Då ska jag och 25 ungar jobba med serier! Kommer bli kanon, men för tillfället har jag inget klart (!!!)
Imorgon ska vi vara i Norrköping på Universitetet, men jag vet inte vart!!??
Kommer inte in på hemsidan så jag kan inte ta reda på det... Grr!!! Det strular jämt med inloggningen där!
Nu är det kaffepaus med hundar och Sandmannen!
Jag önskar dig en skön tisdag!

Av hagbylotta - 28 januari 2013 17:26

Fixat naglarna och varit på kontroll på sjukhuset. Det tog nästan hela dan.
Nu är det en lugn kväll med Tuva son gäller!
Innan jag åkte till stan såg jag en otroligt bra film!
Ā little bit of heaven.
Jag grät floder och blev tröstad av hundarna!!
Har du sett den?
Om inte-se den!!
Vi har en svår tid framför oss nu... Vi har sett alla avsnitt av Dezter som går att få tag i!!!!!!!!!
Hur ska vi klara oss?????

Av hagbylotta - 28 januari 2013 11:00

Nu på morgonen var rörmokaren här och bankade och slog... Efter närmre två timmar var han klar-lämnade huset men jag upplever att bankandet är kvar! I mitt huvud!
Kaffe hjälper nog.
Jag har duschat och fryser som en gnu... Måste fräscha till mig för jag ska till Nagelsalongen och till sjukhuset!
Har du en lugn måndag?
Hoppas det-en bra start på veckan!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards