hagbylotta

Alla inlägg under januari 2013

Av hagbylotta - 9 januari 2013 18:34

Skulle ha klippt mig idag, men min frissa är krasslig så vi tar det en annan dag! Därför blev det istället ett glas vitt vin, bubbelbad med doftessens och wordfeudvinst!! Inte fy skam en onsdag!
Nu har jag lagt mig o sängen för att lyssna några ytterligare kapitel på Sandmannen!
Jag är galet trött. Hur ska den här gamla kroppen orka tills på fredag?

Av hagbylotta - 9 januari 2013 11:05

En svart kopp kaffe, en bit choklad och tystnad...

Jag har planeringstid och huvudet surrar!

Morgonen har varit lite spretig.

Jag kan ju säga att när jag åkte hit imorse var jag livrädd!

Jag har börjat lyssna på en ny ljudbok - Keplers Sandmannen!

Har du läst den?


 


Om du inte läst den, gör det!

Eller lyssna på när Jonas Malmsjö gör det!

Ortoligt bra och fruktansvärt spännande!!!


  


Nu hoppas jag på att eftermiffagen blir smidig...hehehe...

Aja, det blir som det blir!

Nu ska jag sätta mig och slå Maria i Wordfued...Mohaha!!!


  



Av hagbylotta - 8 januari 2013 17:44

Vart tog dagen vägen?
Nu är det becksvart ute och jag upplever det som om jag nyss klev ur sängen!
Jag har inte gjort många knop idag - varit ute med hundarna, lyssnat på musik och läst lite.
Nu undrar vi var resten av familjen är?
Vi kollar på Dr Phil, käkar popcorn och myser...
Tänk om morgondagen oxå var en ledig dag...

Av hagbylotta - 8 januari 2013 10:52

Åh lediga, sköna tisdag!
Tur den finns!
Sjuk liten Harry har kräkts hela natten...
Nu är han bättre!
Merzan kräktes i förrgår...
Jag har precis ätit en suveränt god omelett och druckit varmt te-skönt för halsen.
Väntar på att läkaren från vårdcentralen ska ringa. Behöver få veta hur jag ska ta hand om halsen då den fortfarande värker och blöder.
Under tiden kollar jag på film - 1939. Den är bra! Gillar filmer om förr i tiden o Sverige!
Ljusen är tända, precis som brasan, det är ruggigt!!
Skönt att bara vara!!!
Ha det fint!

Av hagbylotta - 7 januari 2013 19:30

Efter en misslyckad middag som inte alls gick att äta, dricker jag te och kollar på Real Housewives of Vancouver! Inte kloka på en fläck!
Det r skönt att veta att morgondagen är en ledig dag. Jag ska njuta allt jag kan!

Av hagbylotta - 7 januari 2013 11:54

Imorse när jag vaknade såg jag ut som en av de hemska orcherna i Sagan om ringen-triologin!


 


Jag hade legat på mage med huvudet inborrat i kudden och fått väldigt käcka linjer i ansiktet!

Nu framåt lunch har de börjat försvinna!

Min starka kopp kaffe vid 10-hugget bidrog till att jag vaknade till och sträckte på mig!

Hjälp vad trött jag är!


 


Jag känner mig inte utvilad efter lov utan behöver mer vila...

Nästan samtliga av mina lärarkollegor känner detsamma och det är oroväckande!

Nu har jag jobbat en halv dag och min to-do-lista är redan överfylld!

Välkommen stress!


      


Jag avstod lunch på stan eller närliggande restaurang nu på lunchen för att istället läsa mina mail, planera onsdagens undervisning, blogga & ta en powernap!

Jag hoppas du har en skön måndag och att du tar vara på dig!

Kram

Av hagbylotta - 6 januari 2013 15:49

Idag firar vi alltså La Befana! Den gamla häxliknande kvinnan som lämnat kol eller gåva i din strumpa! Alla är nöjda med årets gåvor-inget kol i år!
Magnus och jag fick Dexter säsong 4!!!!
Kan man vara lyckligare??!

Av hagbylotta - 6 januari 2013 11:39

Idag har jag grisögon! Smala, trötta och äckliga... Jag har hostat hela natten och är sjukt trött! Jag är oxå väldigt ledsen... Varför?
Jo...
Jag är en inbiten nyhetsnörd! Jag börjar varje morgon med Aftonbladets app, Correns app och text-TV! Jag vill veta vad som hänt, vad som är på gång ... Kontrollbehov? Ja!
Sedan nyår har Aftonbladet rapporterat om barn vars fäder dödat deras mödrar. Ett viktigt och känslosamt område att skriva om! Problemet är att jag inte klarar av att barn far illa!! Jag reagerar direkt! Vill ingripa, rädda, ta hand om, läxa upp dessa idioter till fäder osv. Dessutom blir jag oerhört besviken på samhället som inte har bättre skyddsnät för våra barn! Att vi tillåter förövare att vara vårdnadshavare till barn vars mamma dom själva har mördat!!!??? Men, ni hör väl hur dumt det är!!?????
Barn tvingas hälsa på och bo över med mördar-pappor som sitter i fängelse!!! Är detta Sverige!???
Jag skäms!
Jag vill rädda barnen!
Jag vill hämnas!
Jag blir förbannad!
Jag vill inte börja varje dag med dessa känslor!
Jag vill att bi ändrar på det här!
Sätt barnens bästa i centrum! Dom är allt vi har! Dona, mina och alla andras!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards