hagbylotta

Alla inlägg under januari 2013

Av hagbylotta - 25 januari 2013 21:57

Nu har vi firat av Nike med mat och presenter och massor av kalorier!
Bäst att lägga sig snabbt så kalorierna får bra fäste över mage, lår och rumpa!!!
God natt därute!

Av hagbylotta - 25 januari 2013 07:57

...firas idag!
För 18 år sen var det oxå väldigt kallt och massor av snö! Då föddes världens vackraste Nike! Så självklar!
Snäll, glad, busig, ärlig, mån om andra ... Vår egen Nike-bike :)
Vi har sjungit (inte jag), hurrat (inte jag), bjudit på fattiga riddare (jag)!!
Nu hoppas jag att hennes födelsedag blir kanon!
Ps: grattis oxå till gulligaste Adam!!!

Av hagbylotta - 24 januari 2013 20:36

Vi bakar en syndigt god kaka som innehåller allt! Chokladbitar, marshmallows, dumlekola, nötter... Helt nyttig som ni märker!!
Nja, men imorrn ska ju firas att Nike fyller 18 så då får man synda!!
Annars är det väldigt lugnt och tyst och tråkigt... Jag saknar jobbet och samtal med vuxna...
Magnus har kommit hem!!!
Äntligen!
Det innebär sällskap och mys och ... Dexter!!!!
Jaaa!

Av hagbylotta - 24 januari 2013 09:04

Godmorgon puddingar!
Försöker rensa snusket i halsen som en dam, men det går åt h-vete! Lika bra att klämma i från tårna! Ändå ingen som hör ... hehe!
Annars mår jag bättre och har sovit lite bättre oxå!
Har fortfarande febergräns, men med yttersta marginal så det räknas knappt!!
Tjohoooo!!!
Igår letade jag runt på nätet lite:
Nike fyller ju år imorrn (!!) och de andra tre snart plus att mamma fyller jämnt ( puss ) och det gör även syster yster ( love U )!!!
Då hittade jag dessa!!!
Min undran är om denna försäljning är laglig???????

Av hagbylotta - 23 januari 2013 16:59

Tyst & sakta passerar den här onsdagen.
Jag har inte sagt en enda mening!
Trist!
Men jag mår bättre!
Värt!
Harry är så busig och vill bara leka med bollar! Han dribblar och jagar - fotbollskillen!!
Mellan matcherna gosar han och sover.
Ikväll blir det te, mackor och Mia på Grötö!
Yeah!!

Av hagbylotta - 23 januari 2013 10:11

Det är en lugn och tyst morgon i huset på toppen.
Jag har druckit ljummet kaffe ( får ju inte dricka varmt eller kallt ) och tittat på morgonTV.
Även när ungarna är i skolan och Magnus är bortrest, är det svårt att vara tyst! Vill ju prata med mina fyrfotade vänner... Släppte ut dom förut. Tur att det är så kallt att dom snabbt vill in för jag kan ju inte ropa in dom!!
Jag tycker att halsen känns lite bättre. Kanske är inbillning men en bra sån i så fall!!
Kram till dig därute!

Av hagbylotta - 22 januari 2013 14:44

Ahapp!!
Struplocksinflammationen är bättre-mycket mindre svullnad.
Dock har jag halsfluss och har fått penicillin mot det!
Halsen är efter många försök oxå penslad, för att minska blödningarna. Det var inte en enkel procedur...mina kräkteflexer funkar kan man säga!
Nu måste jag vara tyst i tre dagar och får inte äta eller dricka för varmt eller för kallt. Allt ska vara ljummet!!
Håller tummarna för att allt nu vänder...
Tyst tyst tyst...
Inte lätt...

Av hagbylotta - 22 januari 2013 09:34

Tiden på vårdcentralen är framflyttad några timmar så jag passar på att dricka en kaffe. Haha... Min kaffemugg är nästan lika stor som Harry!!
Varmt kaffe är skönt för halsen.
Harry tycker oxå om kaffe, men han är lite som Malins Lilly - han gillar "gammalt" kaffe!
Innan jag ens lämnat hemmets trygga vrå, längtar jag tillbaka till sjuksängen. Känner mig som bambi-darrig!!
Ha det fint!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards