hagbylotta

Alla inlägg under januari 2013

Av hagbylotta - 5 januari 2013 21:30

God afton!
Härligt med lördagskväll!!
Vi har ätit en god fiskrätt, provad för första gången. Kommer göra om den så enkel och god som den var!
Nu har vi precis sett det näst sista avsnittet av Dexter som vi har hemma!! Panik!! Magnus gör chips ( han gör grymma chips ) och sen ska vi kolla på det sista avsnittet!
Nike hade ansiktsmask på sig under middagen-det funka så där... Men dom där ansiktsmaskerna som ska vara så hiskeligt bra, måste jag testa!
Har du en skön lördag?
Hoppas!
Jag har lite ångest eftersom jag börjar jobba på måndag - lovet är slut :(
Jag är ju en ledighetsfreak även om jag älskar mitt jobb!!
Jag är så bra på att vara ledig!

Av hagbylotta - 5 januari 2013 16:00

Hemma igen!
Kaffe, nötter och hockey!
Har laddat ner en bra app och lyssnar på skön musik i nya lurar!
Harry, som ju är en redig soldyrkare, hittar små solfläckar att sola på!!
Jag har röjt ur en hylla i mitt klädskåp för att sortera-vill ju sälja lite på Tradera! Men nu när hela sovrummet ser ut som f-n har jag tröttnat! Typiskt mig!!
Jag sätter på lurarna och låtsas inte pm skiten! Försvinner det då??

Av hagbylotta - 5 januari 2013 10:00

Aj aj aj ...
Idag värker ryggen ordentligt!
Mjukstartade med mys med två busiga hundar, kaffe och macka.
Vi försöker komma iordning för lite shopping i stan, men entusiasmen är lite lätt låg så det går trögt.
Jag fick ett glad vin igår - klockan tolv dock! Vi kollade på Dexter. Det är så spännande att jag får ett bryt snart!! Det värsta är att vi inte köpt fler säsonger...hur i hela Hälsingland ska jag överleva det!!??!
Hmm...?
Ha nu en lång och skön lördag!

Av hagbylotta - 4 januari 2013 19:03

Kenty vinner och vinner!
Vi är fortfarande kvar i Motala och min rygg värker...
Visst är det kul, men jag vill ha fredagsmys med vin och soffhäng!
Men...heja Kenty!!!

Av hagbylotta - 4 januari 2013 12:35

Spännande dag i Motala där det spelas futsal. Nike spelar och det är intensiva matcher.
Jag och Karro sitter och fryser på läktaren - har dom ens hört talas om värme här??
Jag är så godissugen och hade svårt att stå emot godisdisken förut...

Av hagbylotta - 3 januari 2013 16:02

Sitter med hjärtat i halsen och kollar på juniorVM i hockey! Sverige mot Ryssland och Sverige håller på att tappa matchen... Jobbigt att se.
Jag har bakat-matbröd och oppsies! Jag har oxå ätit massor av goda ostmackor till mitt te och mina halstabletter. Tuva och Lisa går fortfarande omkring i sin OnePiece/morgonrock. Det ser rätt skönt ut!
Igår tittade jag på serien Värsta veckan i mitt liv. Har du sett den? Om inte, gör det! Lovar dig många skratt!!
Nu fortsätter vi att kolla på hockey och hoppas på svensk uppryckning-jag tycker dom spelar grymt bra, synd att tappa nu!

Av hagbylotta - 3 januari 2013 10:56

Av hagbylotta - 3 januari 2013 10:54

Har varit ute med hundarna. Vad ska man säga? Jag föredrar nog snön än detta! Grus, slask och gräs...det känns för tidigt. När Merzan dessutom rullar sig i gräset då känns det *#??***!!!!
Ja!
In i värmen och te ur mina fina julklappsmuggar.
Magnus jobbar idag.
Jag ogillar att vardagen redan är här!
Jag har varit sjuk under lovet och är inte ok än-jag vill ha ett lov till!!
Nu laddar jag för bakning i alla fall...

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards