hagbylotta

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av hagbylotta - 11 mars 2013 18:32

En oas ger liv och skugga när det behövs som mest.
När hoppet är ute och törsten är som störst, då önskar vi oss en oas.
Barn som far illa och som är i behov av stöttande, förstående, närvarande och trygga vuxna skickades till Oasen i Småland. Vilket hån att kalla barnhemmet för Oasen.
Vilket svek mot behövande barn och deras anhöriga.
Alla inblandade i att misshandla barnen, kasta dom in i sk timeout-rum mm:
SKÄMS!!!
Jag mår illa när jag ser och läser om detta! Hoppas detta leder till inspektioner av dom som ska stå för tryggheten för de utsatta barnen.
Sånt här får inte hända!

Av hagbylotta - 11 mars 2013 14:50

Skön och ledig måndag...nej!
Jag jobbar för fullt!
Betyder inte att jag får gjort det som måste göras.
Stressigt som attan när högarna bara växer, men man hinner bara skrapa på ytan!
Börjar känna av det ordentligt och får påminna mig om att andas, prioritera och vara snäll mot mig själv.
Är du bra på det?
Nu är rasten slut... Påt igen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards