hagbylotta

Alla inlägg under augusti 2012

Av hagbylotta - 22 augusti 2012 19:18

Är totalt utmattad! Skulle vilja däcka här och nu! Tyvärr måste jag planera två lektioner inför morgondagen... Buhuhu!
Harry är på bushumör! Han jagar sina små gosedjur runt i huset...full fart!
Jag har precis ätit en mustig skaldjurssoppa och det passade perfekt. Ute faller regn och jag är trött och känner mig rosslig i halsen-soppläge!!

Av hagbylotta - 21 augusti 2012 17:16

Idag är Addison portad och jag mår bättre. Visserligen känns det verkligen som "dagen efter", men det kan jag leva med!
Jag har sått gräs, rensat ogräs, skyfflat grus, handlat och varit hos optikern! Full rulle!
Handlade med mig en tidning och en påse godis-innehållandes 10 sockerbitar. Ikväll ska jag ta ett bad och sedan mysa vid tvn. Hyrde en film.
Magnus är bortrest. Smsade att han åker båt utanför Helsingborg...stackarn...han har det tufft!!
Ikväll är ingen av tjejerna hemma så jag ska låga middag bara till mig! Hur gör man det?
Hm...ska jag vänja mig vid det här?
DET VILL JAG INTE!!

Av hagbylotta - 20 augusti 2012 16:56

Idag är ju dagen då man ska tillbaka i selen igen - åter till rutinerna! Emmi registrerar sig på Universitet, Tuva, Nike och Karro börjar skolan... Jag var igång i hygglig tid, trots ledig dag. Hade lite planer för dagen. Vad händer då?
Jo, då kommer den oönskade gästen Addison på besök! Han smyger sig på, levererar illamående och yrsel. Får mig att tappa perspektiven... Jag hade varit lite sen med medicinen. Men efter ett tag var det löst. Efter en sån minikris blir jag slö, utmattad, skakig och ledsen...
Blev inget alls av dagen :(
Ledsen...

Av hagbylotta - 19 augusti 2012 18:09

Igår var en fantastisk dag! Den avslutades med en härligt god kycklingwok med ris...fixat av Jörgen! Gott vin, snacks, drinkar, kaffe och kaka... Allt medan vi hade det riktigt mysigt! Malin och jag spanade förstås in Tradera...planerade en after work och gosade med Lilly! Hon är ju så go den ungen! Love!
Idag har jag varit på fotboll. Spännande match mellan ÅFF f00 och Vikingstad. Slutade med vinst för ÅFF och en extra glad Tuva-hon gjorde mål!
Nu ska det bli ännu en fab middag... Färsk pasta med oxfile och svamp. Vin till det...
Jag är ju ledig måndag-tisdag också så jag fortsätter att leva som om det vore semester!
Innan jag stänger mina blå ska jag också titta på Hungergames...

Av hagbylotta - 18 augusti 2012 10:12

Sitter i soffan med Harry tätt intill, sovandes. Jag njuter av dagens första kopp kaffe. På TV pratar dom om Assange och jag lyssnar bara lite, annars blir jag upprörd!
Ikväll ska vi dricka vin med Malin och Jörgen. Det ser jag verkligen fram emot!
Tills dess är dagen öppen...full av hemlisar!
Happy saturday!

Av hagbylotta - 17 augusti 2012 18:20

Sammanfattar dagen hittills:
lite massage
lite shopping
lite fika
lite sång
lite kvalitétstid med Tuva
nya glasögon

Ja, just det...
EMMI TOG SITT KÖRKORT!!

Av hagbylotta - 16 augusti 2012 18:55

Äntligen hemma!
Möttes av två mycket glada och välkomnande hundar! Dom hade saknat mig!
Nu ligger jag i soffan med en kopp te och bra musik på stereon. Så skönt att vara hemma...hemma hos mina tjejer och mina hundar, mina saker och min härliga soffa! Hehe... Så talar en sann soffpotatis!!
Nu är jag ledig ända till onsdag. Helt amazing!!!
Jag ska mysa och slappa och ... jobba lite :(
Nu...tv-kväll och mys med familjen!

Av hagbylotta - 15 augusti 2012 21:13

Idag gick jag till jobbet! Det tog 10 minuter. Jag njöt...
Det finns fördelar med att bo och arbeta i samma kommun, helt klart!
Vi möblerade, namnade, plockade, kopierade, planerade ... ända fram till lunch. Den åt vi på Ghingis! Alltid gott!
Sedan var det dags för en 3 timmar lång föreläsning. Alltså, 3 timmar kan upplevas väldigt olika. Snabbt, lagom, långsamt...och jä***** långsamt!
Jag skäms, men jag var inte mottaglig!
Ber om ursäkt.
Sorry!
Nu har vi kollat på Tuva som spelade fotboll med flickor 17. Det gjorde hon bra!
Efter det käkade vi gott och nu är det filmtajm... Mysigt!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards