hagbylotta

Alla inlägg under augusti 2012

Av hagbylotta - 14 augusti 2012 18:21

Sitter och väntar på Magnus. Njuter av tystnaden och lugnet. Fyller på med en vitamindryck för att vara på topp imorrn på jobbet! Hehe...eller hur?!
Nja, men imorrn är det fullt ös med möblering, fixa böcker, namna..och föreläsning mellan 13-16:30!!
Nu ska jag dock ha ännu en mysig kväll och natt i stan!
På grund av asfaltering på 35:an vågar jag inte pendla...svårt att bedöma hur lång tid det tar. Men nu när jag kom till stan så upptäckte jag till min stora fasa att de asfalterar här utanför!!! Förföljer dom mig??!

Av hagbylotta - 13 augusti 2012 21:11

Kort inlägg för jag är så trött!
Vill egentligen bara få sagt att jag jobbar på världens bästa skola! Där har jag absolut de bästa kollegorna!! För det är jag så otroligt tacksam! Idag har det varit jobbigt och flamsigt och mycket skratt! Tack Pernilla, Eva, Anna, Mimmi och Bjarne! Det här läsåret kommer bli en höjdare! Nästa vecka får man börja tampas med ungarna...love it!!!
Men det var dramatik härhemma medans jag jobbade-jädra diabetes!
Tack Tuva för att du var så duktig!
Nu vilar vi i soffan...

Av hagbylotta - 13 augusti 2012 06:36

Det är väl oxå jä*** typiskt! Sover i stan för att kunna få en lugn morgon, sova längre... Vaknar kvart över fyra!!! Morr...
Nu är jag trött igen och vill somna om, men nu är det för sent!
Igår var Magnus och jag på New York Legends och åt en sen middag. Kvällen var ljum och det var fantastiskt! Jag vill fortsätta min semester och kunna fortsätta ha sådana kvällar! Nu känns det som om hösten redan är här.
Nej, nu blir det en dusch och morgontv!
Ha nu en kanondag alla!

Av hagbylotta - 12 augusti 2012 14:34

Idag hänger ångesten över mig. Den är som ett mörkt och tungt regnmoln som parkerat sig över mitt huvud. Imorrn är det dags att jobba igen. Jag vill inte! Jag älskar mitt jobb, min arbetsplats, mina kollegor, mina ungar....men det hjälper inte. Jag är så bra på att vara ledig!!
Idag kollar vi på finalen i handboll, dammatch på Kopparvallen och sedan drar vi in till stan. Magnus och jag äter middag där och sover över. Då har jag 5 minuters väg till jobbet imorrn...underlättar ju lite!
Åh...jag önskar att jag hade 4 veckor till, en utlandsresa kvar.... Åhhh....

Av hagbylotta - 11 augusti 2012 20:32

Är fullkomligt slut. Har varit i Norrköping och städat och monterat och mycket mycket mer. Emmis rum har tagit form och känns helt klart beboligt! Nu är det småplock kvar...tar vi nästa vecka!
Nu har vi ätit världens goaste kräftsallad och avnjutit en härlig kopp kaffe! Jag hade tänkt ta ett bad och läsa lite, men min kropp vägrar samarbeta!
Der får väl bli fotboll och Zlatan istället!

Av hagbylotta - 10 augusti 2012 19:22

Sicken dag!
Harry och jag åkte till Valla Djurklinik för att kolla hans öra och göra en koll på hans tillväxtzoner...för att se när han kan kastreras, den lille stackaren! Han är långt ifrån könsmogen så det får vänta!
I ett fullkomligt ösregn åkte vi till mina föräldrar för fika. Mamma hade gjort en smarrig vinbärspaj, som jag ståndaktigt bara kollade in! Harry slocknade iitt knä och jag hade honom där tills vi skulle åka. Jag spenderade nästan 3 1/2 timme hos mina päron...pratandes och kaffedrickandes! Aldrig svårt. Vi pratar om allt! Trevligt!!
Efter det åkte vi till Maxi och handlade innan vi tog oss hem. Sprang in och kastade mig i soffan - Sveriges handbollskillar spelar ju mot Ungern... Heja heja!
Sedan ska vi äta god mat och njuta av sommarkvällen för här skiner solen!

Av hagbylotta - 9 augusti 2012 18:36

Vår äldsta dotter lämnar boet. Hon tar sina prylar, nya prylar och en del av våra prylar och lämnar hemmets trygga vrå. Hennes nya boende är inte stort, men det är hennes! 19 kvadrat med toa/dusch & kokskåp. Skulle ha varit basmöblerat men nissen som bodde där tidigare, snodde med sig möblerna. Jag fick plocka fram kärringen och haggan i mig och se till att möbler fixades. Grr...jag blev lite rädd för mig själv!! Men det resulterade i att hon fick nya möbler...från JYSK. Vi har burit, städat och plockat idag. På lördag tar vi ett race till, sen får det räcka!
Jag hann fixa mina naglar oxå! Till Elises stora förvåning: röd-rosa!!
Nu: kaffe och OS.

Av hagbylotta - 8 augusti 2012 09:23

Jag har vridit och vänt på mig hela natten. Jag har sett dig framför mig. Jag är så ledsen. Förlåt.
Jag gjorde en snabb riskbedömning, såg inte att jag kunde göra annorlunda.
Förlåt.
Hade du en familj som väntade på dig?
Är dom vilsna, undrande, ledsna och förtvivlade nu?
Hade du ungar som är beroende av dig?
Hur ska det gå för dom?
Förlåt.
Förlåt.

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards