hagbylotta

Alla inlägg under september 2012

Av hagbylotta - 16 september 2012 10:35

Igår åkte vi alltså in till stan för middag och bio. Vi var lätt fantasilösa då vi valde att gå till New York Legend, igen! Men dom har riktigt god mat och sport på sina TVskärmar!
Blev lika gott och trevligt som vanligt!
Sen såg vi Hamilton på bio. Trots all pissig kritik.
Vi gillade den! Den hade fart och kändes arbetad...helt ok! Sen skulle jag kunna skriva spaltmetrar om Persbrant, men...nej.
Idag ska jag plocka lite, fixa lite...och gå på fotboll förstås!

Av hagbylotta - 15 september 2012 17:18

En underbart solig lördag håller på att gå mot kväll. Vi har myst med hundarna, tvättat en del, varit på stan ...
Harry är ju liten och tunn så nu när hösten är på G behöver han nåt mot vind och väta. Han gillade inte att prova kläder, men var så snäll och go. Det blev en svart liten sak som vi hoppas kommer skydda!
Jag var på Åhléns och förlorade mig bland all snygg heminredning! Allt var så snyggt!!
Ljus i alla färger, former och dofter!
Nu är det vila med kaffe och fotboll på TV. Senare ska vi på bio!
Kram kram...

Av hagbylotta - 14 september 2012 17:04

Har hjälp 43 entusiastiska och livliga ungar att göra troll av lera!
My world!!
Ljudvolymen steg, värmen steg, hjälpbehovet steg...
En utmaning för oss alla-bra för ungar att inse att det ibland är svårt, tar tid och inte blir som man tänkt!!
Efter dessa bildlektioner gick det åt lite handkräm! Händerna var som torra skinn!
Efter jobbet åkte jag till Norrköping och hjälpte Emmi lite och körde henne hem till Åtvidaberg.
Nu...ost och kex och tända ljus!
Go kväll!

Av hagbylotta - 14 september 2012 09:37

Regntunga skyar...
Fyra nyanser grått!
Men...FREDAG!!

Av hagbylotta - 13 september 2012 13:33

Ny dag med nya utmaningar!

Jisses, vissa dagar blir man testad! Dagar som idag ...   

Nej, inte fullt så farligt men ändå.

Jag var inte helt förberedd på att vara på tå hela arbetsdagen. Gårdagen satte spår och idag är jag lätt mör faktiskt!

Jag dras dessutom med en eländig förkylning som inte vill dra åt varken det ena eller andra hållet. Det för med sig att min vän Addison inte riktigt gillar läget. Jag har ökat dosen, men känner inte att jag ligger i fas...

Funderar på om jag ska hitta på nåt roligt i helgen?

Behöver hoppa ekorrhjulet en stund och göra nåt oväntat..

Vad?

 

Just nu inväntar jag Anna, som har sin sista lektion, sedan ska vi maila universitet...igen!

Vi får ju aldrig svar på våra frågor! Vi har inte fått några registreringsbevis för kursen! Vi kan inte logga in på It´s learning! Vi vet inte hur de vill att våra inlämningsuppgifter ska vara utformade! Vi har inte fått datum för ex-uppgiften!

JAG ÄR ÌNT BITTER!   


Men nu...Celsius!!!!

 

Av hagbylotta - 12 september 2012 21:39

Sorry...
Är så trött, för trött!
Har haft en full dag med undervisning, föeäldramöte och sedan direkt till en fotbollsmatch!
Nu är jag trött, frusen och less!
Återigen: Sorry!

Av hagbylotta - 11 september 2012 17:41

Gråter som en pilt med pi**en i kläm!
Harry och jag har landat i soffan med te och knäcke...efter att ha planerat arbete ett tag.
På TV är det Dr Phil. Det handlar om tre systrar som söker efter sina småsyskon-ett bortadopterat tvillingpar. När det återförenas är den ena tvillingen avliden, det visar sig att samtliga har haft en rutten barndom, som dom lider av än idag (de är vuxna nu).
Vi måste ta hand om våra ungar - våra egna och andras! Alla har rätt att känna sig älskade, önskade och unika! Jag blir så ledsen när jag ser hur vi behandlar barn! Jag älskar mina döttrar mer än allt annat! Jag talar om det och visar det så mycket jag kan! Jag gör fel, missar, brister...men jag är säker på att dom känner sig älskade!! Jag är först och främst och alltid MAMMA!

Av hagbylotta - 11 september 2012 08:21

Hade så stora planer för dagen, så mycket som skulle hinnas med. Har huvudvärk from hell och väljer att somna om istället.
Vi får höras senare!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards