hagbylotta

Alla inlägg under september 2012

Av hagbylotta - 10 september 2012 17:53

Inte mycket som hänt denna varma septemberdag... Var hos mamma och pappa, Harry, jag och Nike. Vi tog med oss kärleksmums som vi åt till kaffet. Harry urforskade trädgården som vanligt! När vi åkte hem somnade han på ett kick! Väl hemma busade han lite med Merzan och sedan däckade han igen! Han har två lägen-på och av!

Av hagbylotta - 9 september 2012 20:26

Slå upp slapphet NEC så får ni se en bild på mig i soffan! Hahaha!!
Jag har haft en lugn och skön dag i soffan med te och bubbelvatten. Först kollade jag och Harry på Djurakuten. Han satt givakt och morrade, gnydde och skällde under programmet. Den killen älskar att se på TV!
Sedan såg jag på Dumma mej - älskar den filmen!!
När den var slut var det dags att ta sig ner till Kopparvallen för att njuta av fotboll. Trodde vi...(jag, Tuva, Nike och Magnus). Men domarn var tyvärr lite sinnesslö och lyckades förstöra det hela! Synd och skam!
Nu sitter jag, Tuva och Karro och kollar på X-Factor. Vi käkar kräftor och har det kanon!!
Magnus och Nike skjutsar Emmi till Norrköping.
Vi har precis sett en 14-årig Isak på X-Factor sjunga hur bra som helst!! Vilken kille!
Imorrn ska jag till mina päron...

Av hagbylotta - 9 september 2012 09:07

Idag ska det spelas fotboll på Kopparvallen. Damlaget möter Rimforsa. Jag misstänker att det går åt en varm jacka, en filt och varmt kaffe!
Men nu är jag nyvaknad med huvudvärk och ont i halsen :(
Har inte sovit bra alls inatt...
Nu blir det te och honung och mys med hundarna i soffan.
Ha en bra dag!

Av hagbylotta - 8 september 2012 21:40

Har varit hos Erik och Aseel och umgåtts. Mycket trevligt och mycket god mat! Dessutom smarrig efterrätt med hemmagjord glass...mmmm...
Magnus fastnade förstås vid TVn och TVspelet tillsammans med Anton! Mot slutet deltog även Tuva i spelandet och tur var väl det! Hon var så trött att hon höll på att somna, men piggnade till mot slutet!

Nu är vi trötta och säger natti natti-det är ju en dag imorgon oxå!!

Av hagbylotta - 8 september 2012 12:21

Ett stop på vägen hem från jobbet igår-handlade det sista till kvällens after work. Väl hemma tog det fart:
fixa uteplatsen, koka potatis, fixa sallad, Malin och Jörgen kom med belysning och ljudanläggning + musik. Sedan kom Ulrik med all sprit...Jisses vad mycket det var!
Allt såg iordning ut när alla började komma.
Så mycket härliga och trevliga människor det finns! Kvällen blev riktigt skön med god mat (alltså wow!): allt från pajer, räkor, sallad, kräftor, chili-con-carne, ostar, kex, kakor ... Mycket god dricka förstås och härliga samtal...
Det här gör vi igen, va?!
Lämnade över den "mentala stafettpinnen" till Johan M. Hoppas vi snart får AW igen!
Tack alla som kom och gjorde kvällen så fantastiskt trevlig!!
Idag är jag lite småtrött, men ska på nya festligheter...
Återkommer!

Av hagbylotta - 6 september 2012 19:12

Far runt som en speedad ekorre men får inget gjort! Har varit ute med hundarna en sväng. Det känns att hösten är på gång. Trots solen på den blå himlen är det lite kyligt!
Hallen är fylld av kassar...som är fulla med läsk, vatten, chips, ostbågar, nötter, papptallrikar mm. Imorrn ska vi ha after work härhemma. Har ingen aning om hur många som kommer!! Det ska bli så kul!!
Men det är oxå anledningen till mitt virriga tillstånd. Jag borde förbereda lite, men kommer ingenstans. Duttar lite här och lite där...
Jaja, det blir nog bra.

Av hagbylotta - 5 september 2012 18:23

Idag har jag lekt skogsmulle! Varit i skogen och vid Hults Bruk: vandrat, kollat in olika växter och smådjur. Vi har huggit ved, gjort eld, knutit knopar och byggt vindskydd. Mina fötter bränner och benen är möra...det var en trevlig dag med fantastiska människor!!
Men jag hade inte behövt stressa upp mig över pluggandet så. Inte alls, faktiskt!!

Av hagbylotta - 4 september 2012 12:42

Picture this:
Jag har precis ätit lunch, umgåtts med Karro och druckit en god kopp te. Hon går till skolan och jag återgår till att läsa mina NOböcker. Då ringer telefonen:
Vi saknar dig här på mottagningen, du har ju tid hos oss kvart i elva.
Va??!!!!
Nej, men inte idag...säger jag.
Sköterskan propsar och säger att det är ont om tider. Hon låter sur. Hon föreslår att jag åker in NU!
Jag slänger på mig ett par jeans och kastar mig i bilen. Fan, jag brukar ha koll!
Jag kör som en biltjuv till US och hittar ingen bra parkering alls. Får ta löpet från parkeringen. Blodsmak i munnen och en "nära-döden-känsla"! Väl framme på mottagningen, med bultande hjärta och klibbig av svett, möts jag av en sur sköterska. Hon säger att jag nu får vänta tills det uppstår en lucka-jag har ju missat min tid! "Vi är upptagna här"...
Ok, jag är lydig och full av skam. Det var ju verkligen inte min mening.
Efter tjugo minuter ber jag om lov att gå på toa och tvätta av mig lite, men sköterskan ser helst att jag dröjer kvar i väntrummet..."så vi vet var vi har dig". Skammen ökar...
Till slut kan jag inte sitta kvar längre. Jag är svettig, kissnödig och stressad. Jag går till expeditionen och ber om att få boka ny tid, på eget ansvar. Då, när hon bläddrar i datorns kalender, ser hon att jag ju har en tid nästa tisdag!
Det är dom som misstagit sig!!!
Vad händer då????
Får jag en ursäkt?
Ersättning för resan?
Ett leende?
Nej...
Hennes kommentar är" "Bra, då har du ju redan en tid. Ses vi då då."
Men...

Åhhhh!!!!!
Jag surnar till, men går därifrån. Tar med mig skammen.. Men funderar på hämnd!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards