hagbylotta

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av hagbylotta - 9 oktober 2012 13:58

jag försöker men jag förlorar varje gång ...


Kanske är det vädret ...

Kanske är det alla tråkiga nyheter på TV ...

Kanske är det min situation ...

Kanske är det bara jag ...


Vet inte helt säkert, men klart är att jag känner mig låg   


Jag har druckit kaffe, pratat med finaste Leena i telefon, varit ute i trädgår´n och plockat lite, kollat på såpor på TV ... Men nej, idag är det lågt...


 


Ikväll ska vi på föräldramöte på Alléskolan och det är ju nte det roligaste som finns. Känns som om det vore bra om jag hade med mig en bra dag i ryggsäcken. Jag fortsätter försöka vända denna dag till det bättre genom att gå igenom gamla foton!

Kolla!


        


Vet inte om jag blir gladare...bara sentimental!

Nae..idag är det jag som köper mig en Triss-lott!!

Kan ju inte bli värre än att jag inte vinner, va!?!!

Av hagbylotta - 9 oktober 2012 11:07

Datorn laggar hela tiden! Jag är äckligt beroende av tekniken och får inget gjort när eländet krånglar! Morrrr....
Har sjunkit ner i soffan med gudomligt gott kaffe och en mycket gosig Harry. Merzan ligger i hallen och slaktar mycket omsorgsfullt ett av sina gosedjur!
Jag går in på Aftonbladets hemsida för att uppdatera mig om vad som händer ute i den stora världen, utanför Åtvidaberg. Med förfäran läser jag om hur kycklingproduktionen i Sverige ökat och vad det innebär. Stackars djur... Föds upp för att redan efter 33 dagar slaktas! Får aldrig se dagsljus... Jag äcklas över sådan djurhållning och får kväljningar när jag tänker på att Magnus och jag åt just kyckling igår kväll! Huh...
Nu blir det ingen mer kyckling för mig!!
(Säkert blir det det om ett tag, men med detta i minne NEJ!!)
Fan, man kan ju snart inte äta nåt utan att djur har plågats eller gift använts, människor utnyttjats!!
Det gör mig ledsen och nojig..


http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article15575604.ab

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards