hagbylotta

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av hagbylotta - 11 oktober 2012 13:09

Hösten har ju verkligen landat!

Kylan biter på mornarna & jag skrapar bilen för fullt! Idag var det vantar på när jag rastvaktade...brrr...

Men jag gillar hösten med sin klara och höga luft, sina vackra färger, att få mysa med tänd brara och tända ljus... Det är en lite lätt melankolisk årstid - jag blir väldigt reflekterande och funderande...på gott och ont. Livet är ju lite surt just nu (för mig iaf) och hösten lyfter mig inte utan bäddar snarare in mig i sitt lite lätt deppiga tillstånd.

Det är ju trots allt årstiden då mycket går till vila, mycket dör...   


Nåja...tillbaks till det vackra och mysiga:

Jag gör ju varje år en eller flera pumpor och placerar ut på yttertrappan, vid infarten mm.

Jag har tröttnat på att alltid göra dom likadant och önskar så att jag kunde konsten att verkligen skära ur en pumpa!

Kan du?


                    

 

                  


Såg oxå att man kan använda dom att plantera i, som krukor!


 


Det ska jag prova!

Snyggt!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards