hagbylotta

Alla inlägg under oktober 2012

Av hagbylotta - 22 oktober 2012 21:08

Idag blev inte som idag skulle bli!
Jag får acceptera det.
Jag gör det.
Har tjuvstartat julen genom att dricka julmust i mängder och knäcka nötter! Så gott!
Avslutade en ganska trist dag med att åka till Maxi och möta upp Magnus för att storhandla. Jag ogillar verkligen att storhandla! Det stressar upp mig...
Har man fyra barn och två hundar så är det en mindre bra egenskap.
Nu har vi ätit en lång och god middag och satt oss framför Jonas Gardells Torka aldrig tårar... Hjälp vad den är bra!!! Gripande och tänkvärd.

Av hagbylotta - 22 oktober 2012 10:24

Vips kom måndagen!
Jag tänker på Malins ord igår-hur fort går helgerna?!
Idag är jag trött och nedstämd. Fattar inte varför-fick ju en boost igår av Mark!
Misstänker att det grå vädret, disken som står överallt i köket, uppgifter som Universitetet vill ha in, planering av utvecklingssamtal ...att allt det spelar in.
Njuter för tillfället av dagens första kopp kaffe och nyhetsmorgon på TV4.
Sen är det bara att börja beta av eländet...
Sen...

Av hagbylotta - 21 oktober 2012 21:05

Känner mig glad, energirik, påfylld och lugn.
Varför?
Jag har lyssnat på Mark Levengood!
Jag hade sällskap av goa Malin!
Min söndag blev perfekt på grund av det!
Tack Mark!
Tack och kram, mysiga Malin, för att du bjöd med mig på en feelgood-kväll!
Mmmm....

(bilden på Malin är från hennes facebook)

Av hagbylotta - 21 oktober 2012 15:20

Träsmak i den bakre delen efter en dag i sporthallen. Först Tuvas match mot Linköping- slutade 2-2- och sedan Emmis match mot Västervik- slutade 6-1! Roligt och spännande!!
Nu hämtar jag andan och vilar häcken, genom att slappa med kaffe, choklad och en film! Laddar om för att traska över till Malin och åka in till stan. Det blir Konsert & Kongress och den mysige Mark Levengood!!
Inte en fy-skam-avslutning på den här helgen, va?!!
Puss

Av hagbylotta - 20 oktober 2012 20:32

Gläds så över framgången för Team Hoffsten i Körslaget! Har barndomsvänner och grannar i kören och tycker det är superkul hur bra det går!
Varje lördag har jag röstat och röstat...
Ikväll är inget undantag!
Heja dig Louise!!
Heja dina fina körsångare!!
Ni är bäst!!

Av hagbylotta - 20 oktober 2012 15:21

Huset doftar av kaffe och kakor...
Karro bakar.
Det är lugnt och skönt-den bästa lördagseftermiddagen man kan ha!
ÅFF leder med 1-0 över Gefle!! Nice :)
Harry sover men Merzan är busig! Hon ska följa med Karro och Tuva till Motala och kolla på bandy. Jag hoppas på vinst där idag...
Hm...undrar hur kvällen kommer bli: lugn hemmakväll, bio ...?
Nu är det nu, sen tar vi sen!

Av hagbylotta - 20 oktober 2012 09:09

Hej där!
Ännu en regnig och grå morgon på 35an.
Jag är på jobbet för att skriva, planera och förbereda... Mindre kul-hade hellre ätit brunch, gått på stan, fikat umgåtts med familj och vänner.
Men det kanske jag oxå hinner med, vi får se!
Fick ett fint budskap på mitt toapapper imorse...

Av hagbylotta - 19 oktober 2012 14:49

Trodde ärligt talat att jag inte skulle orka ända fram till fredag eftermiddag, men här är jag!


  


Äntligen är det fredag och snart är det dags för fredagsmys!!

Som jag har längtat!

Annars är det nog tyvärr så att helgen innebär en hel del jobb för mig. Det är snart dags för utvecklingssamtal och mycket som ska förberedas! Jag misstänker att det kommer att bli en sväng in till skolan under helgen för sen måste jag oxå hinna med uppgifter som ska lämnas in till universitetet.

Men nu är det slut på veckan ovh dags för fredagsmyyyys!


 


Det blir god mat, soffhäng, familjen, tänd brasa, tända ljus och ett långsamt tempo!


 

 

Vi hörs!


 



Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards