hagbylotta

Alla inlägg under oktober 2012

Av hagbylotta - 3 oktober 2012 11:01

Igår blev det skarpt läge!

Jag har verkligen hamnat i en avgrund i livet, känns det som...

Harry blev riktigt dålig - kräktes, gnällde, hade ont i buken och kunde/orkade inte gå!

Jag kontaktade Valla Djurklinik och fick en akuttid.


 


Väl där togs ett snabby beslut om inläggning. Han skulle röntgas, tas prover på, ges smärtstillande och dropp. Han var ett riktigt ynk...

Jag hade Tuva och Nike med mig och det var tur. Jag blev så chockad och ledsen - jag är fortfarande alldeles förstörd! Ville inte lämna honom där ju!

Inatt var det svårt att sova utan min lille kompis bredvid mig. Jag har mest varit vaken och oroat mig.

Dom misstänker att han fått i sig svamp och blivit förgiftad!

För en kort stund sen ringde dom och sade att han har förhöjda levervärden och att nya prover ska tas vid 14-tiden! Om de inte stigit så kan han få komma hem, men vi måste hålla koll på honom...

Hur ska det gå till?

Jag jobbar ju!!

Nya orosmoment hela tiden!


Merzan letade efter Harry igår kväll. Hon gick fram och tillbaka och gnydde...hon saknar sin lille kompis!


 

Av hagbylotta - 2 oktober 2012 10:28

Det är inte lätt att vara produktiv när hjärtat är tungt och huvudet surrar... Jag har inte gjort hälften av inlämningsuppgiften, har kommit till ett stopp och har ingen aning om hur jag ska vidare!
Inatt sov jag väldigt dåligt och var verkligen inte pigg imorse. Det underlättar ju inte skrivandet precis.
Nu har jag druckit mitt kaffe i soffan, gått en liten promenad, läst tidningen ... Undrar just...när ska jag ta tag i det hela?
Suck...
Nu tar jag iallafall påtår och tittar på Madicken...där är alla bekymmer möjliga att lösa och allt slutar bra!

Av hagbylotta - 1 oktober 2012 17:34

Livet går långsamt just nu. Varje andetag är genomtänkt. Inger utrymme för spontanitet. Ingen sprudlande glädje.
Jag har kokongat mig med familjen, pluggar, tänker, grottar mig ...
Fick ett fantastiskt fint smycke idag med texten I miei amati figli. Älskar det...förstås!
Annars längtar jag mest till helgen. Då ska jag resa bort med Magnus!

...

Av hagbylotta - 1 oktober 2012 07:56

Idag är jag synkad med vädret. Grå, sur och illa omtyckt.
Ska försöka samla ihop mig och börja skriva på inlämningsuppgiften vi har, men känner mig lite som prins Daniel:
All over the place...

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards