hagbylotta

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av hagbylotta - 4 juli 2012 22:07

Ännu en kväll då vi har altanhäng! Vi grillar laxpaket - lax, lök, lime, färskpotatis, smör och vitlök...Så gott!

Till det dricker vi Corona med lime... Ungarna dricker isté som Magnus gjort "som jag lärde mig i USA".

Värmen hänger kvar och vi flyttar runt vattenspridaren i trädgår´n. Håller ju på att plantera nytt gräs och då gäller det att fläska på med vatten! 

Nu ska jag ta en dusch och sedan lägga mig och glo på Liza Marklunds film...

Natti natti!


           


Och kollar man på den här bilden kan man ju tro att jag festat hela kvällen   


Men sanningen är att alla inte blir så bra på bild! 



Bjuder på den!     

Av hagbylotta - 4 juli 2012 17:29

När du ska vara rolig och slänga käft med någon: tänk efter!

  • är det rätt läge?
  • passar det in?
  • i vilket tillstånd är mottagaren?

Det är ju inte alltid så lämpligt att slänga käft med andra!

Ord kan vara vassa, sårande ... även om du inte menade det så!

Du måste kunna läsa av din mottagare och känna efter om det du ska säga verkligen ska sägas nu!

Du måste ha fingertoppskänsla!

Fattar du!?!


 

 

Även om du inte menar att såra.

Även om du bara vill vara rolig.

Även om du försöker vifta bort min tår...

TÄNK EFTER FÖRE!

 

Det finns så mycket fint att säga.

Så mycket man kan bli glad av!

 


 


Av hagbylotta - 4 juli 2012 16:15

Vilken fantastiskt härlig dag det är!

Solen skiner, det är varmt, vi har semester... Man får nypa sig själv!

Har precis intagit dagens lunch på vår solga altan. Det blev jordgubbar & gräddmjölk! Så underbart gott!

Harry har badat i poolen och sträcker ut sig i värmen på gräsmattan!

Han är inte så värst pigg för tillfället för han har varit på playdate i Redinge!

Där fanns det ett gäng Chihuahuer, bland andra hans syster Chili och hans mamma Loka.

Dom for runt och busade i två timmar non-stop! Harry var den som var mest i bustaget - han älskade det där! Det får vi snart göra om!


         


Det fanns oxå en kull med nyfödda kattungar. 4 stycken som nu är en vecka gamla ... Bedårande!


 


Avslutar med en skön närbild på Chili   


   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards