hagbylotta

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av hagbylotta - 6 juli 2012 18:00

Har haft en slapp dag. Vädret inbjuder liksom till det   


Jag har läst, druckit alldeles för mycket kaffe/te, glott på TV ...

Sistnämda har gjort mig heligt förbannad!!

Jag zappade mellan kanalerna och hamnade på TLC som visade ett program som handlade om mammor som pressar sina barn att bli Beeauti-queens! Dom klädde upp sina 4-5åringar i galakläder, sminkade dom, tvingade på dom peruker och löshår/extensions!

Sedan åkte de land och rike runt och pressade ungarna till att uppträda på olika platser!

Om det inte gick bra blev det ett herrans liv om allt som hade uppoffrats för ungens skull!

Kom igen nu!

Låt barn vara barn! 

Och vi som är vuxna måste bete oss som det!

Vi ska ju stå för våra ungars trygghet, värme, stabilitet!

Våra ungar ska kunna lita på oss, veta att vi finns där, att vi älskar dom oavsett!

Vi ska inte pressa dom till att prestera och lyckas med sådant som vi själva inte fixat!

Vi är inte deras arbetsledare!

Vi är inte deras polare!

Vi är deras föräldrar ...alltid!

Grrr!!!

Morrrr!!

Jisses, vad detta gör mig arg!   


Om ungarna vill klä ut sig till prinsessor, Spidermans, Batmans mm. Låt dom göra det!

Om de vill sminka sig, uppträda, spela teater mm. Låt dom göra det!

Men sluta pressa!

Bli inte arg när det inte går!


Back off!

Barndomen tillhör ungarna!!!

 

 

 

Så det så!



Av hagbylotta - 6 juli 2012 14:20

Roat mig med att kolla in lite gamla foton.

Hittade ett gammalt foto på mig - jag är 19 år. Visserligen är bilden suddig, men jag tycker att Nike är rätt så lik mig.

Kan det vara så att vi är släkt?


               


Ledsen för bildkvaliteten...Fattar inte varför vi inte använde digitalkameran då?

Det är ju inte så länge sen!!!

Av hagbylotta - 6 juli 2012 10:00

Det finns inte mycket vi föräldrar inte gör för våra barn!

Allt från att skjutsa till träningar och matcher, gå på möten, köpa kläder, smink, saker, presenter till ungarnas kompisar ... Det är inget konstigt med det! Vi älskar våra ungar och gör vad vi kan för att dom ska må bra, ha kul och utvecklas...

Hmm...men att ställa klockan mitt i semestern för att placera sig i en omöjlig och korrumperad biljettkö!!

Tjejerna skulle ge en arm eller två för att få gå på Justin Biebers konsert den 22e april! Magnus och jag har suttit i biljettkön sedan 08:45 imorse. Kön rör sig sakta framåt och när man nästan är framme, kastas man ur och får börja om! Mitt i allt meddelar Ticnet att man är placerad i kö för konsert den 23e! Visste inte ens att det var konsert då!! Nåt som inte stämmer... Men nån konsert för tjejerna blir det nog inte. Mission Impossible!!

Jag har under tiden jag stått i kö, hunnit med en god frukost och att borsta tänderna!


 


Nu värker rygg och huvud av att ha bevakat datorn så länge!!

Blä!

Hehe...Ticnet meddelar att det just nu är 45000 i kö!!!

Alla vill se den här killen!!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards