hagbylotta

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av hagbylotta - 5 juli 2012 19:09

En härligt skön dag glider in i kvällen... Fantasin vid spisen är klen. Ska vi grilla? För femte kvällen i rad...
Nej, det kändes för välbekant. Magnus åkte och köpte lite av varje:
Sushi, revbenspjäll, grillad kyckling, chili cheese tops... Till det-vin!
God kväll alla goa vänner där ute!

Av hagbylotta - 5 juli 2012 17:15

Det blev en härlig utflykt för Magnus och mig! Vi åkte till Norrköping och strosade runt! Framförallt i Knäppingsborg. En otroligt mysig del av stan med fina butiker, restauranger och caféer. Magnus köpte sig ett par shorts och en tröja...riktigt snygga! Jag hittade en randig (nemen!) t-shirt på rean.

Vi åt lunch på Mimmis - dagens soppa!

               


På vägen hem stannade vi så Magnus fick dokumentera något som upprört mig lite.

På 35:an har dom, ytterst slarvigt och hastigt, asfalterat vissa sträckor. Det är med ett uselt resultat och man kan undra om Vägverket helt saknar yrkesstolthet?!

Nåja...Som om det inte vore nog!!

När dom avslutat allt genom att stäcka med vit färg så har dom inte brytt sig om ifall vägen varit "fri" eller inte.

Som vi ju alla vet så kantas ju inte vägarna enbart av Lupiner och Tussilago...ett och annat roadkill ligger ju oxå där!

Kanske skulle dom rensat vägrenen inanna de fläskade på med färg.

Eller?


 

Av hagbylotta - 5 juli 2012 11:59

Jorgubbar, rysk yohurt och kardemumma... Frukost i solen och sedan utflykt till Norrköping!

 
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards