hagbylotta

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av hagbylotta - 12 juli 2012 16:15

Här packas det och fejas!

Har ju suttit vid datorn och telefonene hela dagen och måste nu öka takten med packningen!

Bikinis, solskydd, badtofflor ...

Passar dock på att fira Emmis antagning till Universitetet & ett centralt och bra boende!

Kan det vara sant?

Har jag lyckat fixa boendet?

Känns overkligt men ...plötsligt händer det!


 


Jag packar ner familjens saker prydligt vikta, Harry gräver sig ner i väskan och puttar ut det! Den lille vesslan! 

Han vill väl oxå åka till Kreta...

Han älskar ju sol och värme!


 



Av hagbylotta - 12 juli 2012 14:30

Jag hade ställt klockan på halv åtta idag, taggad att få tag i en studentbostad åt Emmi.

Extra taggad efter misslyckandet med Justin Bieberbiljetterna ...


  


Sedan har jag suttit här vid datorn och hållit koll på studentbo-sidorna, antagnings-sidorna och hotmail...Jisses, jag menar...jag är ju inte tonåring så jag är inte van vid att ha koll på så många sidor samtidigt!

Besked kom att man inte kunde göra några som helst intresseanmälningar före klockan 13:00, då antagningsenheten skulle meddela om man kommit in eller inte. Jag lät mig inte luras av det utan låg på hela tiden...

Strax före 11 lyckdes jag komma in på sidorna och förskräcktes av att det redan försvunnit 50 lägenheter!!

Typiskt!!

Snabb som en vessla markerade jag mitt förstaval ändå - hoppades att mina fingrar var snabbast!!!

Sedan satt jag med Emmi telefonen och resonerade kring vad vi skulle ha som plan B...C...D...

Men, hör och häpna...EMMI FICK LÄGENHETEN!!

 

 

Otroligt roligt!

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards