hagbylotta

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av hagbylotta - 13 juli 2012 18:13

Harry vägrar lämna resväskan. Kan han få åka med? Vad gör väl det? Hmmm...tror inte att det är hälsosamt att spendera längre tid i en resväska mellan Sverige och Kreta.
Tror annars att jag packat klart. Magnus är och fixar take out-mat och vi andra häckar framför TVn. Vi kollar på ett av mina favvoprogram: Iceroad truckers... Så himla spännande! Om ni inte sett det, gört!

Av hagbylotta - 13 juli 2012 12:52

Har precis påbörjat avslutandet av packningen, men det går si så där...


  


Jag har ingen fart, liksom!


 

Men jag har i alla fall gjort den viktigaste förberedelsen av dom alla - rakat mina lurviga ben! 

Måste ju ge solen en chans att komma i kontakt med hud!



Jag lyckades dessutom att genomföra handlingen utan blodspill denna gång.

Trots att det idag är fredagen den 13e!!

På tal om att raka benen...

För ett antal år sedan satt vi och tittade på TV hela familjen. När det var reklam visades det en reklam för just raklhyvlar. En kvinna stod i duschen och rakade sig under armarna medan hon nöjt deklarerade att det gick utmärkt bra med just den där hyveln. Plötsligt brister Tuva (då ca 6-7 år) ut i ett stort skratt!

Vi undrar vad hon skrattar så hysteriskt åt?

Med tårar i ögonen fäller hon den nu så bevingade kommentaren:

"Ofta man rakar sig under armarna!" 


Älsklingen...

Tyvärr alltför ofta!




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards