hagbylotta

Alla inlägg under juli 2012

Av hagbylotta - 11 juli 2012 17:33

Dags att göra kväll...ett stilla regn utanför fönstret, tända ljus och en kopp te.

Är det oktober?

Nej, mitt i juli - Sverige 2012!

Inte vad vi hade tänkt oss, va?!


Ikväll kryper vi ihop framför TV:n och kollar på brittisk deckare. Ska försöka komma i säng i vettig tid. Imorrn kommer Emmis antagningsbesked och då gäller det att vara som en hök! Vi ska banne mig ha tag i en studentbostad!!! 

Jag failade Justinbiljetterna, men nu jä...!

Jag kommer vara som ett skållat troll vid datorn och kommer det någon mellan mig och Emmis framtida bostad, ja då kan jag inte stå för konsekvenserna!!

Har ju redan spetsat in mig på tre alternativ och nån av dom ska hon ha!!!! 

Oj, hetsar upp mig lite...

Sorry, men ni vet hur det är: gäller det ungarna blir man lite farlig!

Hehe...


Ok...nu blire myyys med dom här två!

Go kväll!


   


Av hagbylotta - 11 juli 2012 12:07

Undrar om något av det här fungerar som medicin? Kuckelimuck...

Av hagbylotta - 11 juli 2012 09:41

Usel natt, seg morgon ...

Känns som om jag svalt en näve nubb! Hoppas fortfarande att te och halstableter ska göra underverk!

Igår spendrerades hela dagen i soffan och det var ingen höjdare.

Idag vill jag hinna med lite plock härhemma - har oxå påbörjat packningen litegrann.

Men jag lullar omkring i min Onepiece & ser ut som en barbamamma!


    


Vädret skiftar mellan sol och moln, så altanhäng är inte att tänka på - blåser höstvindar..brr...


Ikväll ska jag laga till min älsklingsrätt;

Lax med parmesan och blomkålsmos!

Blev sugen på det sent igårkväll...så ikväll minsann!

Gott!


 


Hoppas dagen går smärtfritt och mot ett friskare jag!

Hej hopp!


 


 

Av hagbylotta - 10 juli 2012 11:11

Åh nej!

Vaknade med ömmande hals, svårt att svälja och ont i höger öra!

Nej det går inte!

Ikväll ska vi ju på KOMIFORM i Adelsnäsparken och på lördag ska vi ju till Kreta! 

Jag har inte tid att vara sjuk!!!


Bäddar ner mig i soffan med varma drycker, halstabletter och Celsius, så klart!

Har gott sällskap av hundarna, dock har Harry spel just nu!

Far runt efter nåt som vi andra inte kan se och hoppar, morrar och jagar runt i huset!

Han är ju för gullig!


 


Ute lyser sommaren fortfarande med sin frånvaro, men jag hoppas fortfarande på förändring...

Så här kan det väl ändå inte hålla på hur länge som helst?


 


Nu ska jag kolla på Real Housewives i Beverly Hills och sippa på en kopp kaffe...

I´ll be back!

Av hagbylotta - 9 juli 2012 16:43

Jag undrar när vädret ska bli bättre?

Ska vi ha det så här hela sommaren?

Jag vill kunna packa kylväskan med godsaker, slänga in Brassestolar, filtar och badlakan i bilen och styra mot en sjö eller skärgården.

Eller spendera hela dagarna på bryggan på landet...

Jag vill kunna sitta på altanen på kvällen och planera en baddag dagen därpå - kunna lita på att morgondagen är varm och solig!

Jag vill ha en sönderbränd gräsmatta och dallrande luft - så varmt att skuggan is the place to be!

Jag vill att min största dagliga ansträngning ligger i att vända mig från ryggläge till mage, fylla på dricksglaset, lyfta rumpan från solstolen och vagga ner till vattnet!

 

 

 


Istället drabbas Sverige av en höstlik känsla, opålitligt väder och översvämningar!

Det är ju förskräckligt!

Vi har några veckors ledigt per år och då ska våra mentala och fysiska batterier laddas!

Vi ska leva på den laddningen resten av året!

Kom igen nu!

Det här är inte OK!

   

Ge oss sommar med sol, värme, ljusa och ljumma nätter, bad om dagarna och grill om kvällarna!!!

Det har vi ju förtjänat!

Av hagbylotta - 9 juli 2012 16:34

In till stan for vi i åskvärmen! 

Svårt att veta vad man ska klä på sig när det är sånt här väder!

Blev en klänning och en tröja över armen - den hade jag absolut ingen användning för!

På Nagelsalongen var det i allafall svalt och skönt! Fullt av folk ... alla vill vara fina på semestern!

Elise fixade mina naglar och jag hann att läsa ikapp lite skvaller i deras tidningar & få i mig lite kaffe!


Bort med dom här!

 

Nu ser det ut så här!

 

Efter nagelfixet drog jag till Apoteket för att hämta ut Florinef, men där var kön sååå lång!

Tog nästan en halvtimme och jag slumrade till i väntstolen.

Därefter ... storhandling på MAXI!

Mindre kul med avstämning..grr...

När man självscannar får man ju så bra ordning i sina kassar, det sabbas när det ska kontrolleras! 

Nåväl, därefter hem och planera det sista som ska göras på vår altan:

underdelen!

Ska det vara panel?

Ska det vara spaljé?

Ska det vara svart?

Rött?

Ofärgat?


HJÄLP!!!!

Av hagbylotta - 8 juli 2012 19:00

Har ju varit en tung dag fylld med saknad...huvudvärken belägrade sig.

Nu blir det i alla fall tacos och fotboll på TV:n... Bra avslutning.

   

Imorgon har jag en del ärenden på stan och Magnus måste åka in och kolla upp ett märke på sitt ben. Vi misstänker att han har haft en fästing där och nu är det ett kraftigt rött närke där ... 

Usch!

Ogillar dom där små blodsugarna!


Jag ska dessutom fixa mina naglar...GILLA!

Av hagbylotta - 8 juli 2012 17:47


Där i din himmel bortom sekel av skimmer
Längre än ögat når, än jag förstår
väntar du på mig
Och när tiden är inne, när livet blir till ett minne
Hittar jag vägen fram till evighetens land och till dig


     

 

Idag har jag gråtit över dig,

du fattas i mitt liv.

Jag kan inte säga mer än så ...

 

 

 

Tiden läker inte alla sår.

Man lär sig hantera sin saknad, men den minskar inte!

Jag saknar dig alltid, ibland mer ibland mindre...men alltid!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards