hagbylotta

Alla inlägg under juli 2012

Av hagbylotta - 4 juli 2012 17:29

När du ska vara rolig och slänga käft med någon: tänk efter!

  • är det rätt läge?
  • passar det in?
  • i vilket tillstånd är mottagaren?

Det är ju inte alltid så lämpligt att slänga käft med andra!

Ord kan vara vassa, sårande ... även om du inte menade det så!

Du måste kunna läsa av din mottagare och känna efter om det du ska säga verkligen ska sägas nu!

Du måste ha fingertoppskänsla!

Fattar du!?!


 

 

Även om du inte menar att såra.

Även om du bara vill vara rolig.

Även om du försöker vifta bort min tår...

TÄNK EFTER FÖRE!

 

Det finns så mycket fint att säga.

Så mycket man kan bli glad av!

 


 


Av hagbylotta - 4 juli 2012 16:15

Vilken fantastiskt härlig dag det är!

Solen skiner, det är varmt, vi har semester... Man får nypa sig själv!

Har precis intagit dagens lunch på vår solga altan. Det blev jordgubbar & gräddmjölk! Så underbart gott!

Harry har badat i poolen och sträcker ut sig i värmen på gräsmattan!

Han är inte så värst pigg för tillfället för han har varit på playdate i Redinge!

Där fanns det ett gäng Chihuahuer, bland andra hans syster Chili och hans mamma Loka.

Dom for runt och busade i två timmar non-stop! Harry var den som var mest i bustaget - han älskade det där! Det får vi snart göra om!


         


Det fanns oxå en kull med nyfödda kattungar. 4 stycken som nu är en vecka gamla ... Bedårande!


 


Avslutar med en skön närbild på Chili   


   

Av hagbylotta - 3 juli 2012 19:00

Vilken härlig dag!

Det var soligt, jag hann bekämpa tvätten, läsa en hel del i min bok, jobba på i trädgården ...

Nu är det kväll och dags för middag - grillat!

Magnus börjar sin semester idag! (hoppas bara att den inte slutar imorrn ...)

Imorgon ska jag ta med Harry på en playdate. Vi ska till Siwan och hälsa på harrys syster och mamma och andra små kompisar! Det blir kul för honom att få brottas med likasinnade!!

Lovar att ta bilder!

Nu blir det en bild som jag älskar:

Emmi och jag på hennes student!

Vilken glädje!


 

Av hagbylotta - 3 juli 2012 13:00

Nu när jag umgås med tvätten och viker och stryker ... växer min dröm inom mig. Säg den kvinna som inte delar min dröm (henne måste jag prata till rätta   )


Jag drömmer förstås om en walk-in-closet!

 


Tänk att ha sina kläder fint upphängda, färgkoordinerat & synligt! Att kunna välja sina kläder framför en megaspegel (gärna slipad så man minska ett par storlekar, och lite smokey så man inte ser allt så tydligt!) Det vore ju toppen! Inne i min WIC skulle det dofta nytvättat och fräsht...

Små barn vill ha lekstugor, indiantält...

Män vill ha spelrum, datorer, konsoller...

JAG VILL HA EN WALK-IN-CLOSET!!!!

 


 


 


Ungefär så här kan den se ut!

Hehe... Ja, nu får vi se om drömmar kan slå in!!!

Av hagbylotta - 3 juli 2012 11:00

...så att man kan göra många saker samtidigt!

Jag löper som en hind mellan tvätthögen, ogräset i trädgården, min sjukt spännande bok och solstolen!

Är ju så underbart de stunder som solen tittar fram - skulle ju förstås vilja ha det varmare!   


Jag kämpar med tvätthögen, men tvättprogrammen tar ju sin tid och jag är otålig!!

 


Jag har visserligen hela dagen på mig, men nu är det ju som en tävling så då jobbar jag på!

Jag har ju semester och för mig innebär ju det att jag ständigt läser! Just nu är det den här spännande boken jag håller på med:


 


Jag har svårt att lägga undan den så jag måste sätta mig med jämna mellanrum...så spännande!!

För att orka dagens tempo, missbrukar jag Celcius...som så många gånger förr!

Gott & uppiggande!!


 


Tjolahopp så länge!

Av hagbylotta - 3 juli 2012 09:00

Idag är dagen då kampen mot den snabbt växande tvätthögen, når sin kulmen! Jag har förklarat krig!! Införskaffat mängder med tvättmedel och laddar nu mitt tålamod... Nu ska eländet bort! 

Har oxå tänkt att tampas en del med snabeldraken idag - den ska få äta sig proppmätt! Sen är det ju så att om det ska hålla sig snyggt och rent, ja då får man nog låsa in hundar och ungar!! Men ... så illa är det inte. Vill att det ska vara hyggligt rent och fräsht - det minskar min inre stress!

På tal om stress ... semester är ju bara så sköönt! 

Jag älskar att vakna på morronen och känna att jag kan välja att ligga kvar, äta min frukost i lugn och ro, ta en dusch, läsa tidningen, kolla på morgon-TV... Allt i lugn och ro! 

Jag har sagt det förr:


JAG ÄR SÅ HIMLA BRA PÅ ATT HA SEMESTER!

 

Nu blir det till att ta dagens första kopp kaffe!

Ha det!


 

Av hagbylotta - 2 juli 2012 20:24

Fick tag i en halv bikini! Ja, alltså ... överdelen. Underdelarna var små trådar för 400:- som jag aldrig någonsin skulle våga visa mig i!

Får göra nytt försök en annan dag - det var tillräckligt tufft att fixa den övre delen av bikini-outfiten  

Nu är det skön måndagkväll (semester ni vet!) och Magnus och Nike är hemma efter att ha kört Emmi till landet och sommarjobbet. Jag undrar hur hon har det...

Tycker själv att det är jobbigt att vara ny på jobbet, att inte känna dom andra och att inte veta vad som ska göras eller hur det ska göras. Man är utlämnad och osäker - utan full kontroll...och det gillar inte jag! Hoppas det har gått bra för henne!   


Merzan och Harry busar järnet både inne och ute! Harry smyger på Merzan, men hon har koll! När han närmar sig så hoppar hon undan...härligt att kolla på dom!


   

Nu ska jag hälla upp ett glas vin och ta ett bad! Har haft det planerat i mitt huvud hela dagen...tänder några ljus oxå!

Kram kram 

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards