hagbylotta

Alla inlägg under december 2012

Av hagbylotta - 28 december 2012 14:15

På väg hem från Valla Djurklinik, Nagelsalongen och stan! Harrys blodvärden har förbättrats!!! Lyckan är stor! Det är inte helt bra, men vi är på god väg. Återbesök om 3 månader. Stackars Harry fick bli stucken 3 gånger...:(
Jag har oxå varit hos Elise och fått mina naglar förstärkta och målade. En underbar känsla! Nu ska vi lämna Harry hemma och åka och handla middagsmat.
Hjälp vad fort tiden går!!
Jag hänger knappt med.

Av hagbylotta - 27 december 2012 18:36

Här jäser hela klabbet i soffan efter en full Tacobuffe! Vi är övermätta och slöa. Vi pratar om morgondagens aktiviteter-känner behov av att göra nåt! Harry ska till veterinären och jag ska till Elise på Nagelsalongen, men dom andra? Det pratas flygvapenmuseum, Lekland, mellandagsrea... Kanske allt det!?
Just nu orkar vi inte mer än att soffhänga, äta godis, snacka, glo på film...
Har du det bra?
Kram till dig!

Av hagbylotta - 27 december 2012 12:42

Nyss hemkomna från Klädhuset i Falerum, jag, Magnus, Jenny och Jocke. Alla hittade en mängd plagg så vi är nöjda! Ungarna har åkt pulka och leker nu och ser på TV. Magnus lagar spagetti Carbonara. Jag och Harry har kramkalas!
Ikväll lagar Jocke och Jenny mat så då blir det lugnt...
Nej nu ska jag nog ta lite vin...

Av hagbylotta - 26 december 2012 20:48

Nu är det full fart i huset! Härliga ungar som leker, busar, gosar och trivs tillsammans! Så härligt att se kusinerna tillsammans!
Vi har ätit god mat, druckit gott vin, bytt julklappar och ätit godis...
Nu går ögonen i kors men vi fortsätter umgås!
Hoppas ni har det lika gott som vi!

Av hagbylotta - 26 december 2012 11:46

Termometern visar på nollan och det droppar från taket, trist. Hade hellre haft -5 och snöfall...
Jag sitter i soffan och dricker kanelbullete (mm) och på TV visas Huset fullt. Kommer ni ihåg den serien? Från slutet av 80-talet... Jag älskade den när den gick och tycker fortfarande om den!
Magnus försöker barnsäkra huset en aning-min bror och hans gäng kommer senare idag! Härliga grabbar med massor av energi! Kanske kan jag sno lite från dom?

Av hagbylotta - 25 december 2012 20:28

Trots eländig hals och hosta blev den här dagen riktigt härlig! Fick dock tillåta en väldigt lång startsträcka...långsamt tedrickande, påklädande i ultrarapid... Men till slut satt vi i bilen på väg in till stan och bion! Mammas pojkar skulle vi se, vi och mina päron :)
Den var riktigt trevlig och kul!
Sedan blev det toppengod mat hemma hos mor & far-är koma-mätt nu...
Älskar juldagen! Man har ett lugnt tempo och inga krav. Underbart!
Nu dricker vi te framför TVn och bara är...
Hoppas verkligen att du njuter av årets sista vecka!
Kram

Av hagbylotta - 24 december 2012 21:17

Har du ätit god mat?
Har du kramat om dom du älskar?
Fick du det du önskade dig?
Blev andra glada för det du gav?
Mår du bra?
Vi har firat ännu en härlig julafton! Alla är glada och vackra!
Jag är mer än nöjd.
Nu väntar midnattsmässan innan mitt möte med kudden!
Ha en fortsatt fin julhelg!

Av hagbylotta - 24 december 2012 11:19

Mysigt och magiskt...julfrukost och strumpöppning! Harry och Merzan var först ut med att öppna sina julstrumpor. Gulliga, mysiga fyrfotingar!
Sen åt vi julgröt-Karro fick mandeln! Hurra!
Varsitt paket öppnades från högen under granen...jag fick finaste armbandet av Emmi!
Sedan myste vi framför Astrid Lindgrens julfilmer!
Nu ska vi skotta snö, göra oss fina, gå promenad och käka jullunch...
God jul önskar jag dig!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards