hagbylotta

Alla inlägg under december 2012

Av hagbylotta - 8 december 2012 17:16

Härhemma är det tyst. Inga skratt, inget sorl, inget prat ...
Merzan, Harry och jag slöar i soffan och tittar på sport. Inväntar handbollsvm! Dom andra är hos farmor och farfar.
Harry är trött och gnäller lite, men har ändå varit ute och busat lite. Tycker han är piggare än förväntat.
Imorrn vill jag ha en mer aktiv dag! Känner mig förslappad. Kanske gå ner till Hälsofabriken??
Nej, nu är det dags för glögg!
Skål på er!

Av hagbylotta - 8 december 2012 11:17

Det är kallt idag! Krispigt...
Vackert!
Harry ligger på vetekudden och sover. Han har fått mer smärtstillande och är nöjd. Han är ju nyopererad så han har naturligtvis ont, men det märks inte så mycket på honom. Vår lilla trooper!
Det blir vila och vak på honom hela dagen. De andra i familjen ska in till stan, till farmor och farfar. Barnens farmor fyllde år igår...hurra! Det ska firas idag. Det blir säkert god mat och dryck, som alltid, men Harry och jag blir hemma.
Nu ska jag vila lite, dricka kaffe och lyssna på julmusik.
Ha en fin vinterdag!

Av hagbylotta - 7 december 2012 19:22

Av hagbylotta - 7 december 2012 19:17

Galen eftermiddag!
Hämtade Harry på Valla, han var helt groggy och gnällde över att behöva ha krage på sig. Fick recept på smärtstillande och tog min lille prins och åkte hem. Det tog tid. Vi hamnade mitt i rusningstid och Harry gnällde och gnydde! Svårt att hålla fokus på vägen-ville helst stanna och plocka upp honom.
Väl hemma fick Karro ta hand om honom medans jag åkte till apoteket. Där fick jag veta att dom inte hade något smärtstillande till honom: "du får åka till Tannefors".
Pust...
Nu är jag precis hemkommen därifrån och har medicinen med mig!
Harry slipper kragen när vi är med honom. Han är trött och groggy, men har ätit och druckit.
Tack till alla som hört av sig och visat omtanke! Det värmer och stöttar!
Kram på er!

Av hagbylotta - 7 december 2012 07:32

Idag tänker jag på Harry extra mycket!

Han är på återbesök på Valla Djurklinik - Magnus är med honom.

Jag håller tummar, tår...ja, allt för att hans värden förbättrats!!

  

         

Av hagbylotta - 6 december 2012 10:25

Sitter med en kopp te och hämtar andan. Det är mitt i arbetsdagen och jag har lite planeringstid. Vi har julpysslat på förmiddagen - klippt, klistrat, lyssnat på julmusik, myst ... Det är verkligen en rolig och mysig tid detta! Att pyssla är ju något som jag älskar! Att pyssla med mina elever är toppen!

Nu sitter jag och funderar på resten av edventstiden - vad mer kan vi hinna med i skolan?

Kommer oxå att tänka på att jag och Magnus måste julhandla! Mitt förslag till honom var att vi skulle dra till Stockholm och göra det, på Nacka Forum. Älskar det shoppingcentret!

Det lär ju vimla av folk!


 


Men det gör inte så mycket om man vet att man har en hel dag på sig!

Jag har dessutom hittat ett armband som jag gärna vill ha!

Hallå Tomten, kolla hit:


http://www.cselection.se/armband-cross-silver/10-0


 


Nu är det snart dags att möta upp mitt sköna gäng i matsalen för att inta dagens lunch: Gulaschsoppa.

Sedan rullar dagen på.

Idag ska det väl gå lättare att ta sig hem?

Det var i alla fall lättare imorse - även om det gick i 70 km/h.

Ha det fint alla!


  

Av hagbylotta - 6 december 2012 06:11

God morgon!
Jag är uppe före tuppen! Snö, snö, snö ... Försöker gräva fram bilar och skotta en väg ut ur trädgården. Än så länge är det rätt meningslöst eftersom det ändå inte är plogat! Och snön bara fortsätter att falla!
Men, det är vackert!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards