hagbylotta

Alla inlägg under december 2012

Av hagbylotta - 5 december 2012 16:52

Av hagbylotta - 5 december 2012 15:34

Mardrömsfärd hem!
Moddigt, snöyra, blåst, trafik...
Halvvägs till Åtvidaberg kör jag ifatt en plogbil. Känns tryggt att ligga bakom, tänkte jag. Strax före Fillingerakan tvärnitar han för att backa in på en mötesficka. Omedveten om att jag och ytterligare tre bilar ligger bakom honom! Jag blev påbackad!!! Hann manövrera bilen åt vänster, men blev ändå påkörd! Jisses vad rädd jag blev! Och sedan arg!
Väl hemma kunde jag inte köra upp bilen i trädgården...snö och vallar.
Jag pulsade in och begärde förstärkning av Karro och Tuva. Det skottades och skyfflades och till sist fick jag upp bilen, men bara en bit.
Tuvas innebandymatch i Mantorp är inställd. Skönt det! Nu är jag orolig för Magnus hemfärd... Alltid är det nåt, va?!

Av hagbylotta - 5 december 2012 11:00

Vaknade till den där mäktiga tystnaden som uppstår när huset är inbäddat i snö!

Vackert - som ett julkort...men inte kul om man pendlar till jobbet!

Magnus var gullig och skottade medans jag gjorde mig i ordning.


 


När jag kom ut till bilen syntes inga spår av hans skottande! Snön vräkte ner!!!


 

 

Jag tog sats och trotsade vallar, oplogade vägar, idioter som kör om på 35:an...

Vad tänkte jag med?

Är det värt det?

Kom fram till jobbet med tårarna i halsen. Väl inne på jobbet kom dom, tårarna, forsandes...Jag är otroligt nervös för hemresan eftersom snön bara fortsätter att falla!

Därför har jag precis pratat med min chef och bestämt att jag åker direkt hem när jag släppt mina elever - innan det blir mörkt och fler ger sig hemåt!

Jag är en idiot som gav mig iväg!!!!!!!


  

Av hagbylotta - 4 december 2012 13:45

Jag har helt klart drabbats av bakfeber!
Sitter och tittar på film idag, i ugnen står en plåt med saffransbiscotti...dom är ju så goda! Harry är som en värmekudde åt mig!
Huset doftar jul...
Är det inte härligt?!
Snart ska vi ut en stund i snön. Busa och jaga... Måste dock hålla Merzan intill mig eftersom jag saknar röst och inte kan ropa in henne.
Sen blir det kaffe latte och nybakade saffransbiscotti!!
Mmm...

Av hagbylotta - 4 december 2012 10:08

Utanför mina fönster rasar snön! Om det fortsätter hela dagen lär morgondagens resa till jobbet bli knepig.
Harry och Merzan har lufsat runt i snön-efter ett tag stannade Harry upp, med snö upp till halsen, och började yla! Han ville bli inburen! Knepigt det där med snö!!
Det är -6 grader men känns mycket kallare. Mössa, vantar på!
Nu dricker jag te, tittar på film, har två hundar tätt intill och vi bara myser. Det blir en tyst dag-min röst håller på att lägga av.
Ha det gott och kör försiktigt!

Av hagbylotta - 3 december 2012 14:28

Min dag blev inte som planerat. Jag skulle träffat en skolkamrat från flydda tider-skvallrat, fikat...ja, ni vet! Tyvärr blev det inställt. Jag har därför fortsatt med mitt tokbakande! Hade tur att både Nike och Karro kom hem en stund-gott sällskap!
Nu har hundarna busat en stund i snön medans jag rafsade ihop lite ved i vedbon.
Jag oxå hunnit med ett samtal med vårdcentralen. Det var ju mindre kul... Ikväll tar jag min sista penicillintablett, då har jag tagit 15 st. Min hals är bättre, men inte bra. Jag undrade hur jag skulle göra, kommer det bli bättre eller?? Nja, svarade hon i telefonen, förmodligen inte men det får vi avvakta och se. Om inte så kommer du tillbaka för ännu en kur.
Känns inte bra att gå till jobbet, ha ont och vara trött, smitta andra...sedan ny kur! Baklänges...
Jaja, jag käkar Fishermans Friends och dricker te och håller tummarna.
Ikväll ska jag laga hummersoppa! Det ni! Kanske oxå tända mitt nya doftljus...jisses!! Wellness på burk-bara att tända på!

Av hagbylotta - 3 december 2012 08:58

Kallt!
Harry och Merzan var ute i trädgården och jagade runt lite...nu fryser Harry så han skakar! Värmt vetekudden åt honom.
Igår öppnade tjejerna sina adventpresenter-biokort! Verkade uppskattas!
Innan sänggång fick jag ett smärre ryck och bakade italienska focchacciamuffins! Otroligt goda! Det och en kopp te blir min frukost.
Klä er varmt idag!
Kram

Av hagbylotta - 2 december 2012 20:10

Snöiga, hala vägar och djur som hoppar över vägen, galningar som plötsligt stannar till och ska svänga ...utan att blinka!! Ja vägen hem var läskig emellanåt, men besöket hos Kerstin & Co var värt det! Gulliga, glada, goda och söta Kerstin var helt underbar! Glad åt leksakerna hon fick, pratig och rolig! Vi hade en härlig eftermiddag hemma hos familjen T och detta inlägg skrivs med ett leende på läpparna!
Go kväll och fortsatt god advent!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards