hagbylotta

Alla inlägg under december 2012

Av hagbylotta - 20 december 2012 22:40

Nu har tjejerna klätt granen och misteln hänger på plats. Tomten kan komma!
Jag har ätit soppa och softar framför Love Actually-underbar kärleksfilm!!!
Inatt hoppas jag på sömn och att imorgon få vakna smärtfri. Jag har så mycket jag vill hinna med...och imorgon kommer Karro oxå!
God natt vänner, sov sött!

Av hagbylotta - 20 december 2012 18:18

Gulliga tjejer, det har jag!
Dom kom hem från skolan-först Nike sedan Tuva-och gjorde knäck! Nu står den i kylskåpet och svalnar. Mm ...
Nu väntar vi in Magnus och Emmi som är på väg hem. Vi vill få in granen! Dessutom är jag hungrig som ett as!! Lär väl få hälla i mig lite soppa, men det är ok!

Av hagbylotta - 20 december 2012 12:40

Att börja dagen med en dignande frukostbuffe är verkligen inte fy skam! Mysig och julig miljö och massor av val...
Efter frukosten blev det sjukhusbesök-ett snabbt och smidigt sådant. Obehagligt dock, att bli topsad och skrapad nere i halsen. Provresultatet visade att det var struplocksinflammation, inte infektion! Nu blir det antiinflammatoriska tabletter, tystnad och vila. Blödningarna beror på blåsor som gått sönder och som inte läker. Det kan ta tid!!:(
Usch!
Ikväll hoppas jag att vi kan klä granen och mysa lite härhemma!
Kram så länge!!

Av hagbylotta - 19 december 2012 18:08

Jag har fått en tid på öron-näsa-halsmottagningen på US imorgon bitti. Det avgjorde saken för mig: jag följde med till stan! Nu myser jag i en skön dubbelsäng på hotell Frimis! Jag har em kopp te och Ernst på TVn... Här finns världens bästa dusch!! Vi renoverar ju vår hemma så jag blev så glad när jag upptäckte denna dusch!
Lite trist att bara vara tyst, men jisses vad Ernst smackar!! Hahaha!

Av hagbylotta - 19 december 2012 10:46

Började dagen med att gråtande slänga några örngott. Jag har hostat inatt och dom var alldeles nerblodade! Blä!!
Har precis pratat med mon läkare som ringde för att höra hur jag mådde! Rörd över hennes omtanke. Hon tycker att jag ska följa med Magnus in till stan ikväll, stanna på hotellrummet och beställa roomservice...men bara milda, snälla smaker. Jag funderar på saken. Sant att jag lika gärna kan ligga sjuk där men ...varför??
En annan sak som gör mig rörd och tacksam är allas omtanke om mig! Jag har fått många sms, mail, Facebookkommentarer och annat. Tack för det!! Jag lovar, det värmer!
Harry värmer oxå, han är på goshumör!!

Av hagbylotta - 18 december 2012 18:36

Jag vrålkollar på Ernst och frossar i allt som har med jul att göra! Jag vill klä granen, koka knäck, griljera skinkan, steka köttbullar och lägga in sill.....
Verkligheten är dock något annorlunda: jag gick ut i köket för att göra lite te men orkade inte utan gick och la mig istället!
Skräp!!
Men jag hoppas att jag orkar mer imorrn!
Här är lite av det som är jul för mig:

Av hagbylotta - 18 december 2012 14:04

Inga glada besked... Misstänkt infektion i struplocket, lyder domen. Dom är inte säkra eftersom det blöder i halsen och samtliga prov som togs var svårtydda. Nu är det smärtlindring, dryck, tystnad och vila som gäller.
Jag är grymt ledsen!
Ingen julfest, ingen avslutning med skolan ...
Jag tänker ägna den här eftermiddagen åt självömkan!!!

Av hagbylotta - 18 december 2012 08:29

God morgon!
Om du vill läsa ett positivt och glatt inlägg. - leta upp en annan blogg!
Jag har inte sovit på tre nätter, har feber, halsont och blöder som en gris från blåsor i halsen!!
Ska vara på vårdcentralen kvart i elva.
Är så ledsen... Missar så mycket kul den här veckan.
Ska hälla o mig lite te innan jag åker.
I söndags gav vi barnen fina armband i julkalendern, från Ung cancer. Vi har satt in 1000:- - 200:-/barn + mig. Då fick vi ett brev och armband. Tjejerna blev riktigt glada och tyckte att det var en bra present!
När jag ligger sjuk härhemma spelas det en del WF. Rätt kul, tycker jag.
Kram så länge!

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards