hagbylotta

Alla inlägg den 26 november 2012

Av hagbylotta - 26 november 2012 16:00

Poppa upp Champagnen, kyl glasen och skåla med mig!
Skolverket har nämligen godkänt mig som lärare i en rad spännande ämnen!
Tog ganska exakt ett år...
Hmm...vad händer nu?
Blire nån skillnad?
Jaa, man kan riktigt ta på den statushöjning som just skedde!
Nästkommande arbetsdag kommer nog kännas annorlunda...

Av hagbylotta - 26 november 2012 11:08

Ibland säger jag saker enbart för att såra. När jag känner mig trängd, utsatt, påhoppad...då blir jag en aning sämre som människa och ger igen med samma mynt. Jag slår där det gör ondast för att jag lider själv.
Ibland kommer min ledsamhet fram som ilska och hämnd. Jag blir som ett rovdjur och tänker öga för öga. Men det händer när jag är trängd och pressad. Jag försvarar mig inte-jag förklarar. Jag är inte stolt över det. Jag vill säga kloka ord, vända andra kinden till... Det gör jag oxå...oftast. Men som sagt, ibland blir det fel.

Du som trycker till andra, pratar illa om andra eller till andra, du som knuffas i korridoren, inte kan sitta bredvid vem som helst, du som hånar och är medvetet elak...
Varför?
Har du rätt att sänka andra?
Tänker du på följderna?
Bryr du dig?
Hur mår du?

Jag menar bara att alla kan vi reagera fel när vi känner oss utsatta. Men om du varje dag medvetet är elak eller spydig mot andra, då kanske du är en mobbare. Då är du en sådan som måste stoppas, som måste få hjälp! Du är en sån som krymper andra. Som förminskar oskyldiga medmänniskor. Du är inte snäll!
Jag tycker synd om dig.
Jag ogillar det du gör!
Håll dig borta!

Du som är utsatt, mobbad, jag hoppas det finna någon du kan vända dig till. Någon som kan hjälpa dig.
Du är värdefull.
Ingen har rätt att trampa på dig!

Av hagbylotta - 26 november 2012 09:02

Just nu är jag trött, grinig och irriterad! Jag hade förberett för sovmorgon, mysfrukost och plugg innan jag ska åka till Elise. Men icke!! Klockan två inatt började Centralskolans larm att ljuda. Höll på till klockan fyra, men några avbrott. En ensam liten väktartjej i 20årsåldern gick runt med ficklampa... Kom igen!!
Jag har ju inga större problem att somna, men om jag blir väckt har jag svårt att somna om. När larmet väl tystnade kunde jag alltså inte somna! Så här sitter jag nu...med te, plugg och rekord i jäspningar!!
Snart blir det duschen och sedan en sväng in till stan och Elise.
Ha en fin måndag...

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards