hagbylotta

Alla inlägg under november 2012

Av hagbylotta - 19 november 2012 17:10

Nån mer som blir otroligt trött så fort det mörknar?
Jag menar, redan klockan fyra på eftermiddagen har ju mörkret lagt sig. Då vill även jag lägga mig. Jag tänder ljus och eldar i öppna spisarna...dricker gott te och myser. Det hjälper inte-mina ögon sjunker och jag kämpar mot sömnen.
Jag lägger mig oförskämt tidigt om kvällarna och det gör mig ledsen. Jag missar värdefull tid med familjen! Så jag kämpar på, men det går inte bra alls!
Nyss ringde Magnus och undrade om vi skulle åka och handla nåt till middan. Jag skulle gärna skippa middan och gå och lägga mig istället!
Jag tycker att bristen på ljus är jobbigt, även om jag trivs med myset kring höstmörkret...
Fram och tillbaka, upp och ner...

Av hagbylotta - 19 november 2012 14:44

Nej, jag är verkligen inte den som kavlar upp ärmarna stup i kvarten och spontanbakar! Eftersom Emmi har diabetes så har det varit sparsamt med bak härhemma. Kanske är det därför som Karro älskar att baka?!! Jag brukar dock traditionsbaka kring advent och jul...dessutom älskar jag ju saffran!
Idag blev det saffransbiscotti...men hjälp vad gott!! Hemmet doftar ljuvligt och jag känner mig otroligt duktig! Som värsta Leila!

Av hagbylotta - 19 november 2012 12:04

Solen skiner! Märkligt hur mycket det gör för humöret....jag mår så bra!
Kanske har det med saken att göra att jag hunnit åka in till jobbet, planera lite, genomföra två utvecklingssamtal, åka ner på stan och köpa en julklapp och sedan åkt hem! Nu har jag varit ute med hundarna och druckit en liten mugg varm glögg. Till det slank det även ner en lussekatt!! Härligt!!
Nu ska jag ögna igenom Learning studies och fundera lite...
Ha en fin måndag!

Av hagbylotta - 18 november 2012 16:19

Söndag...älskar dig!
Kaffe i soffan med hela familjen, innebandy i sporthallen, shopping i Falerum, lussekattsbak med Tuva! Dessutom har vi lyssnat julmusik!! Hahaha nu är vi på gång!
Barnen fixar sina julklappslistor...vi planerar och smyger. Kan man annat än älska detta?
Min familj är medicin...jag mår bra när jag överdoserar!!!

Av hagbylotta - 17 november 2012 15:45

Fattar inte riktigt hur det går till...trots att jag de senaste två veckorna jobbat över så det stänker om det, räcker det inte?!! Jag blev tvungen att åka in till jobbet en sväng-2,5 timme-och skriva, planera, plocka.
Som tur är hade jag med kaffe, tände några ljus, hade musik på...helt ok, om det inte vore för det faktum att det är lördag!
På hemvägen lyssnade jag förstås på Zlatan. Jag körde vägen över Sturefors, långsamt, för att höra så mycket som möjligt. Den är bra...riktigt bra!!
Nu ska vi handla, fixa god lördagsmiddagen och mysa. Emmi kommer hem! Karro kommer hem!
Kärlek!!

Av hagbylotta - 17 november 2012 08:58

Fräscht...näe!
Lungorna ligger upphostade på kudden, ögonen är igenklibbade och munnen smakar skit!
Godmorgon sköna du!
Jag har skrapat ihop mig själv och vaggat in i duschen...undvikit spegeln noga.
Nu ska planerna för resten av dagen göras:
Vad är akut?
Vad vill jag göra?
Vad orkar jag?
Först ägg, bacon, kaffe och radion...
Hoppas du får en härlig dag!

Av hagbylotta - 16 november 2012 20:38

Fredagskvällen lunkar på...
Det är TVn, god dryck, mat och mys! Det är en oslagbar känsla, att ha hela helgen framför sig! Tycker ni inte?
Många doftljus sprider en julig doft härhemma och påminner om att om två veckor är det första advent. Då kommer jag vilja pynta mitt hus och inta adventsfika! Vem ska göra de förberedelser som krävs??
Inte vet jag...
Det får jag fundera på.
Go kväll, vänner!

Av hagbylotta - 16 november 2012 13:55

Känslan när man ber sina elever hänga upp stolarna, vi har dansat vår fredagsdans (fråga inte) och kramar varandra trevlig helg!

Fredagsmyys!

Jag har längtat till den här dagen sedan i lördags!

Hemma väntar det här goda vinet, ett bubbelbad och dessutom kommer Magnus äntligen hem!!!   


 


Och i bilen väntar Zlatan!!

Jag är nämligen klar med Silfverbielke och har ersatt honom med Zlatan - inget dåligt byte! Jag är djupt imponerad av det jag hört hittills av boken...men så avgudar jag ju honom!!


 


Låt nu helgen gå långsamt, verkligen sega sig fram!

Jag vill ha sovmornar, långfrukostar, hundmys, kaffe på altanen och långa samtal med min familj!!!

Snälla!!


  


Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards