hagbylotta

Alla inlägg under november 2012

Av hagbylotta - 8 november 2012 16:16

Ska logga ut från jobbdatorn och ge mig ut i den nattsvarta verkligheten. Har suttit och plitat här, men tycker inte att det blir mycket gjort. Varför är det alltid så? Är jag ineffektiv? Är det så för alla?


   den här lilla långsamma stackaren symboliserar mig!


Nu ska jag alltså fajtas med de andra på MAXI och sedan hem och fortsätta jobba...finns ingen hejd på hur jag roar mig!!!

Jag har förresten kommit på att jag inte gett Pernilla morgondagens planering så den måste jag oxå hinna göra!

WIHOOO!!

Näe, jag måste förhandla till mig fler timmar på dygnet...

Se upp därute för nu kommer jag!!


  

Av hagbylotta - 8 november 2012 10:11

Imorse samåkte Magnus & jag till jobbet. Min baktanke med det är att han inte kommer och hämtar mig förräns halv 5 och det ger mig tid att jobba ifatt lite på jobbet! Jag kan ju inte göra så mycket annat här ...   


Nu har jag lite planeringstid och ritter i arbetsrummet och jobbar med en LPP. I rummet intill tränar skolkören för fullt - julsånger...  

Stämningsfullt!

Annars är det inte mycket som visar på att vi går mot advent. Ute strilar regnet ner från en mulen himmel. Jag är lättpåverkad av vädret märker jag - blir lite grå inombords...


 


Blir ju inte direkt muntrare när jag tänker på att vi måste storhandla på hemvägen ... Jag har ju inte tid med det för jag har fortfarande inte lyckats skicka in min ena uppgift till it´s learning.

Den andra uppgiften är inte gjord än!!

Fy skam och skäms, L8!!

Jag hade gjordt den, men var inte alls nöjd. Den var osammanhängande och svår att förstå. Vilket egentligen beror på att jag inte fullt ut förstår själv vad jag ska skriva om!

Blä!!

Blir i alla fall till att sitta vid datorn ikväll!


 


Jag vill inte det!   


Näe... nu återvänder jag till min LPP!

Vi synes!




Av hagbylotta - 7 november 2012 19:16

Doftljus med kamel/vaniljdoft, romantiskt drama med Richard Gere (grrr) och Harry tätt intill... En mugg rykande glögg och rena, nybäddade lakan i sängen... Myyys!
Efter en crazy dag tar jag en mycket stilla kväll. Till och med mobilen är avstängd!
Det ni!

Av hagbylotta - 7 november 2012 13:23

Morgonen går inte att beskriva, vill heller inte återupplevas och tas därför inte upp i detalj!!!


      


Ja...

Sedan har arbetsdagen mest handlat om att släcka bränder - ni vet...man springer från det ena akuta till det andra! Så skör en planering kan vara!

Men jag överlevde det oxå!


 


Japp!

Nu ska jag försöka hälla i mig en kopp kaffe - faktiskt dagens första...säger en del om kaoset i livet just nu. Sedan ska jag samla mig och försöka vara produktiv i min arbetsgrupp i eftermiddag!

Ha det alla!

Förresten hörde jag att Obama efter vinsten sade att det nu har röstats fram en varmare, mer mänskligt USA ...hm...vi får väl se!

 


Bye bye!

Av hagbylotta - 6 november 2012 17:31

Det blir mörkt tidigt nu. Redan vid fyra började jag tända ljus och brasa. Har suttit med en espresso och lyssnat på bra musik, myst med hundarna och funderat. Jag hade en trevlig förmiddagsfika med Leena, många bra samtalsämnen gicks igenom. Det gör vi om snart, vännen!
Ikväll blir det tidig sänggång för mig. Jag måste försöka jobba imorrn men känner mig inte 100% frisk. Behöver sömn, hostmedicin och nässpray!
Innan mitt möte med lakanen måste jag dock försöka komma in på It's learning, vår lärplattform på lärarlyftet. Har inte funkat vare sig igår eller idag...det stressar mig lite.
Nej, nu ska jag släppa ut hundarna i trädgården medans jag tänder lyktan på trappen. Älskar alla tända ljus, lyktor och öppna spisar nu!!

Av hagbylotta - 6 november 2012 11:42

Den här bloggen är ju fantastisk!
Hahaha...självgod??
Nja, alltså...
Vad jag menar är: att ni läser den är fantastiskt!
Leena läste och skickade mig ett sms:
"Fika efter sjukhusbesöket? Gamla Linköping...?"
Men självklart!
Gott och utmärkt sällskap!!
Fler som vill fika?
Hör av er!!

Av hagbylotta - 6 november 2012 10:04

God morgon!
Dagens första kopp te är vaniljte och dricks framför tv4s morgontv. Det handlar om det amerikanska valet, förstås. Jag förfäras av en del uttalanden-både från den amerikanska allmänheten och från Romney! Att det är jämnt i valet är svårt att förstå för den mannen förefaller ju vara tappad!! Men det kanske är så som en kvinna på TV sa: Obama är som en hatt utan cowboy och den andre är inte klok alls! Om man är missnöjd så missnöjesröstar man...
Njaha...?
Som vanligt har Jonas Gardell rätt:
Om nu det amerikanska valet är så viktigt och berör hela världen-borde inte vi oxå få rösta?
Jag vill göra ett tillägg: om det är så viktigt...borde amerikanarna få rösta alls?
Näe...bäst att ta lite mer te så jag blir snällare.
Ha en fin tisdag!
Själv ska jag till sjukhuset nu!
Kram

Av hagbylotta - 5 november 2012 18:40

Mycket te dricker jag...
Mycket film ser jag...
Och då kom jag på att jag vill tipsa dig om en bra film, en riktigt bra film!
Ett gripande och starkt drama. En sån där film som man vill och behöver prata om efteråt.
Jag såg den och bad omedelbart Nike och Karro att se den! Dom tyckte precis som jag- den är suveränt bra! När Emmi kommer hem (äntligen) ska jag be även henne att se den!!
"NAWALS HEMLIGHET"

Presentation


Hej där!
Ny bloggplats, men samma L8!
Jag hoppas Du fortsätter att följa mina steg och tankar...
Jag är lärare, mamma, hustru, matte, dotter, vän ... Inte alltid i den ordningen dock!
VÄLKOMMEN HIT!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards